استارلینک به کمک پرواز هواپیماهای مافوق صوت میآید
۱ دقیقه خوانده شدهاینترنت ماهواره ای استارلینک به پرواز هواپیماهای مافوق صوت کمک می کند، اما چگونه؟
به گزارش ایسنا. خطوط هوایی ممکن است هنوز در حال بررسی این موضوع باشند که آیا با استفاده از اینترنت ماهواره ای Starlink به مسافران خود اینترنت پرسرعت ارائه دهند، اما پیشنهاد SpaceX در حال حاضر توجه سازندگان هواپیماهای مافوق صوت را به خود جلب کرده است.
بر اساس گزارش سازمان عفو بین الملل، مدیران عامل شرکت های هواپیماسازی آینده نگر هرمئوس و بوم تایید کرده اند که نمونه های اولیه هواپیماهای مافوق صوت آنها از اینترنت ماهواره ای Starlink استفاده خواهند کرد.
Starlink SpaceX از ناوگان عظیم بیش از 3500 ماهواره در مدار پایین زمین (LEO) برای ارائه خدمات اینترنت پرسرعت به مشتریان در بخشهای بزرگی از جهان استفاده میکند.
لازم به ذکر است که این ناوگان فعلی تنها یک دهم آن چیزی است که اسپیس ایکس در نظر دارد بسازد و در حال حاضر با ارائه خدمات در بیش از 40 کشور جهان و همکاری با شرکت های دریایی و هوانوردی شروع به گسترش خدمات خود به خارج از مرزهای ایالات متحده کرده است. . .
در حال حاضر بسیاری از خطوط هوایی با استفاده از شبکه Starlink به مسافران خود خدمات اینترنتی ارائه می دهند. با این حال، سازندگان هواپیماهای مافوق صوت از Starlink به عنوان یک عنصر مهم در توسعه هواپیمای خود استفاده می کنند و در حال حاضر بخشی از مدل های پرواز آنها است.
Hermios در حال توسعه یک هواپیمای تجاری مافوق صوت به نام Halcyon و یک پهپاد برای کاربردهای نظامی به نام Darkhorse است.
به عنوان بخشی از برنامه توسعه خود، این شرکت در حال حاضر در حال ساخت یک نمونه اولیه به نام Quarterhorse Mk1 برای آزمایش های پروازی است.
Mk1 در گام اول پرواز و فرود پرسرعت را آزمایش می کند، اما از آنجایی که این پهپاد است، هرمئوس باید آن را از راه دور کنترل کند. اینجاست که هرمئوس به استارلینک روی می آورد.
به گفته مدیرعامل این شرکت، هرمس به یک سیستم ارتباطی نیاز داشت که فراتر از خط دید بصری هواپیماهایش باشد، بنابراین Starlink را انتخاب کرد.
به گفته وی، پس از اتخاذ این تصمیم، پایانه های استارلینک به سرعت به ما تحویل داده شد و شبیه سازی دستگاه و ادغام آن در Mk1 در 17 روز به پایان رسید، روندی که با استفاده از روش های سنتی سال ها طول می کشید.
پس از یک آزمایش کوتاه در تونل باد، هرمس با موفقیت از Starlink استفاده کرد و قرار است اولین پرواز خود را در سال 2025 انجام دهد.
پرواز با استارلینک
از سوی دیگر، بوم پیش از این نمونه اولیه هواپیمای خود را مجهز به فناوری یکپارچه Starlink روانه بازار کرده است.
به گفته مدیرعامل این شرکت، یک ترمینال کوچک استارلینک بر روی هواپیمای T-38 نصب شده است.
فرآیند نصب Starlink برای آزمایش جرثقیل ساده، روان و سریع بود و تنها در 15 روز تکمیل شد.
T-38 یک هواپیمای تعقیب و گریز است که بوم برای تعقیب XB-1، نمونه اولیه هواپیمای مافوق صوت آزمایشی خود استفاده می کند.
بوم از یک پایه پرینت سه بعدی سفارشی برای ادغام ترمینال Starlink در T-3 استفاده کرد. چیزی که این ادغام را خاص می کند این است که ایستگاه Starlink در طول پرواز آزمایشی با سرعت 0.95 ماخ پرواز کرد، شاید اولین بار برای ایستگاه Starlink.