از آمازون تا ری-بن؛ معانی پنهان در لوگوی برندهای معروف
۱ دقیقه خوانده شدهلوگوها همه جا هستند، اما آیا تا به حال به طرح های آنها نگاه دقیق تری داشته اید؟ شاید تعجب کنید که بدانید بسیاری از این شعارها دارای معانی و پیام های پنهانی هستند.
به گفته روزیاتو، رنگ، نوع فونت و حتی قرار دادن عناصر لوگو اغلب با دقت و هدف گذاری خاصی انتخاب می شوند تا ارزش ها و اهداف برند را به نمایش بگذارند.
در زیر به معانی چند شعار معروف می پردازیم.
1. آمازون
در لوگوی آمازون، پیکان از حرف است الف به g Drawn اشاره می کند که این فروشگاه آنلاین هر چیزی از A تا Z را ارائه می دهد.
2. آدیداس
لوگوی آدیداس با خطوط مورب خود، شکل یک کوه را تداعی می کند که نمادی از چالش هایی است که ورزشکاران برای رسیدن به اهداف بزرگ خود باید بر آنها غلبه کنند.
3. فدرال اکسپرس
لوگوی FedEx پیام پنهان دیگری دارد: فاصله بین حروف ه و اس فلش رو به جلو نماد حرکت و سرعت است.
4. گوگل
لوگوی گوگل از رنگ های اصلی تشکیل شده است، اما حرف … به سبز است. این نشان دهنده نوآوری گوگل و عدم پایبندی به قوانین سنتی است.
5. Beats by Dre
در نگاه اول، لوگوی Beats یک حرف به نظر می رسد برای ساده به نظر می رسد، اما اگر دقت کنید، دایره دور آن سر انسان را نشان می دهد و برای نماد یک هدست است.
6. ژیلت
طراحی حروف خاص g و من لوگوی ژیلت برای تاکید بر فردیت و دقت محصولات این برند طراحی شده است.
7. پینترست
نامه ص در لوگوی پینترست، این فقط حرف اول نام برند نیست، بلکه به شکل پین نقشه طراحی شده است تا نمادی برای ذخیره و پین کردن ایده ها باشد.
8. دل
نامه ه لوگوی قلب به صورت اریب طراحی شده است. این ایده برگرفته از هدف مایکل دل، موسس این شرکت، یعنی «تغییر جهان» است.
9. تور فرانسه
در این شعار پیام است آر نماد یک دوچرخه سوار است و دایره سفید نشان دهنده چرخ دوچرخه است. این طراحی خلاقانه پیام مسابقه را در بر می گیرد.
10. ویکی پدیا
لوگوی ویکی پدیا به شکل یک توپ ناقص از قطعات پازل است. این نماد نشان می دهد که دانش در این پلتفرم با همکاری کاربران ایجاد می شود و هرگز کامل نخواهد شد.
11. ری بن
آرم Ray-Ban با دقت و حرف طراحی شده است برایتصویر دقیقی از عینک آفتابی نشان دهنده محصولات این برند است.
12. ال جی
در نگاه اول، لوگوی ال جی شبیه یک صورتک به نظر می رسد. اما در واقع به گفته ال جی این نماد نشان دهنده آینده، جوانی، انسانیت و فناوری است که این برند بر آن تاکید دارد.
13. Toblerone
در لوگوی شکلاتی Toblerone تصویری از یک کوه به چشم می خورد اما اگر دقت کنید خرسی در داخل کوه پنهان شده است. این نماد شهر برن در سوئیس است، جایی که این برند در آن تأسیس شد.
14. باسکین رابینز
در لوگوی Baskin Robbins، عدد 31 به طور برجسته بین حروف پنهان شده است که نشان دهنده 31 طعم مختلف این برند است.
15. Nintendo GameCube
در لوگوی این برند بازی ویدیویی، فضای منفی بین مربع ها به صورت حروف وجود دارد g و سی طراحی شد.
16. آئودی
چهار حلقه در لوگوی آئودی نشان دهنده چهار شرکت خودروسازی است که اتحادیه خودرو را در سال 1932 تشکیل دادند: DKW، Horch، Wanderer و Audi.
17. اپل
لوگوی اپل به شکل یک سیب گاز گرفته طراحی شده است. این گاز به سیب اضافه شد تا حتی اگر لوگو در مقیاس کوچک ظاهر شود باز هم شبیه سیب باشد نه گیلاس.
18. NBC
لوگوی NBC شامل تصویری از یک طاووس رنگارنگ است که نمادی از تنوع بخش های مختلف این شبکه است. شش پر طاووس نشان دهنده شش قسمت اصلی این تور است.
19. آی بی ام
خطوط افقی لوگوی IBM نمادی از علامت برابر است که نشان دهنده تعهد شرکت به برابری است.
20. سیسکو
لوگوی سیسکو از نظر ظاهری ساده است، اما خطوط آبی آن نمایانگر پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو و همچنین سیگنال های الکترومغناطیسی است.