مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

سریال Dark Matter؛ زندگی در جهان‌های موازی

۱ دقیقه خوانده شده
سریال Dark Matter؛ زندگی در جهان‌های موازی

تبلیغات بنری


یکی از ایده های جذاب و هیجان انگیز ژانر علمی تخیلی با مفاهیمی مانند سفر در زمان و جهان های موازی همراه است که مدت هاست در رسانه های مختلف سرگرمی مورد استفاده قرار می گرفته است. ایده ای بلندپروازانه و مخاطره آمیز که اخیراً زیربنای ژانر ابرقهرمانی قرار گرفته و دنیای سینمایی مارول سعی در استفاده از آن داشته که حداقل تاکنون نتیجه ای جز خلق آثار بی کیفیت و تکراری نداشته است. با این حال، این ایده اپل را متقاعد کرده است تا یکی از جالب ترین سریال های سال 2024 به نام ماده تاریک را تولید کند.

به گزارش گیمفا، آیا تا به حال به این فکر کرده اید که آیا مسیری که در زندگی خود طی کرده اید دقیقا همان چیزی است که آرزویش را داشتید؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که اگر تصمیمات متفاوتی در زندگی می گرفتید می توانستید به آینده متفاوتی دست پیدا کنید؟ اگر به جای تصمیم گیری احساسی، عقل و منطق را سرلوحه زندگی و تصمیمات خود قرار دهیم چه؟ اینها سوالاتی است که ممکن است در مواقعی ذهن ما را به خود مشغول کند و ما را به وضعیت فعلی زندگی برساند که مسیر شخصیت ما را چه خوب و چه بد شکل داده است. اکنون اقتباس از سری Dark Matter وارد میدان شده است تا این سوالات را به چالش بکشد و نشان دهد که در یک جهان موازی دیگر، چه مسیر متفاوتی را می‌توانیم در زندگی طی کنیم که پیامدها و اتفاقات خاص خود را به همراه داشته باشد. اثری بسیار جذاب که در مقدمه سریال این هفته برای ما ارائه شده است تا نگاهی به آن بیندازیم.

سریال Dark Matter؛ زندگی در جهان‌های موازی

نام سریال: Dark Matter

نام سریال به فارسی: ماده تاریک

ژانر: علمی تخیلی و درام

سال ساخت: 2024

تهیه کننده: بلیک کراچ

بازیگران: جوئل ادگرتون، جنیفر کانلی، آلیس براگا، جیمی سیمپسون و آماندا بروگل.

مجموعه تلویزیونی Dark Matter اقتباسی از رمانی به همین نام اثر بلیک کراچ است که اپل با همکاری آن نویسنده به تولید سریالی پرداخت تا روایتی متفاوت و جذاب از جهان های موازی خلق کند. اثری حول محور دانشمند، فیزیکدان و استاد دانشگاه به نام جیسون دسن که با وجود فرصت های بزرگی که در زندگی اش با آن مواجه بود، تصمیم گرفت آنها را نادیده بگیرد و آنها را رها کند تا در کنار همسر و فرزندش زندگی عادی و ساده ای داشته باشد. .

زندگی ساده ای که صرفاً صرف کار در دانشگاه و گذراندن روزها در یک خانه معمولی می شود و اساساً مردی خانواده محسوب می شود که فرصت های شغلی بزرگ و تأثیرگذار خود را فدای حضور در کنار خانواده خود کرده است. رویکردی که اگرچه از آن احساس پشیمانی نمی کند، اما در عین حال می توان احساس ناامیدی را در رفتار او شاهد بود، زیرا او از شرایط زندگی خود کاملاً ناراضی است و از ایده آل های خود دور است. به خصوص وقتی متوجه می شود که یکی از دوستانش جایزه بزرگ و ارزشمندی را در رشته فیزیک برده است که فکر می کرد شایسته آن است.

معرفی سریال Dark Matter Living in Parallel Worlds

جیسون در شبی که ناخواسته و با اصرار همسرش برای بردن این جایزه به مهمانی دوستش رفت، با حالتی آشفته و تحقیر شده در حال بازگشت به خانه بود که مورد حمله مردی غریبه و ناشناس با نقاب قرار گرفت. مردی اسرار زندگی خود را می داند و در حالی که جیسون از رفتار او وحشت زده است و نمی داند چه سرنوشتی در انتظارش است، چاره ای جز شنیدن حرف ها و خواسته های این غریبه و اجرای دستورات او ندارد.

در حالی که جیسون سعی می کند از شر این غریبه خلاص شود، کار آنها با هم درگیر می شود و در نهایت مجبور می شود لباس ها و همه وسایلش را به او بدهد و با غش کردن زندانی به خواسته هایش جامه عمل بپوشاند. وقتی به هوش می‌آید متوجه حضور افرادی در کنار خود می‌شود که از آن‌ها چیزی نمی‌دانست و در تلاش برای درک اوضاع و رسیدن به خانه، متوجه می‌شود که تا شب مهمانی با دوستانش از زندگی خود آگاهی دارد. این دوستی که الان با آن روبرو بود نبود که حتی خانه ای که در آن زندگی می کرد تغییر کرده بود و دیگر خبری از زن و بچه اش نبود.

معرفی سریال Dark Matter Living in Parallel Worlds

در سوی دیگر ماجرا، دوربین به سراغ غریبه‌ای می‌رود که نقابش را برداشته است و متوجه می‌شویم که او کسی نیست جز دانشمند و فیزیکدان اصلی داستان، جیسون دسن که به دنیای دیگری تعلق دارد. در اینجا متوجه می شویم که با داستانی در جهان های موازی روبرو هستیم که در آن جیسون اولین بار احساسات خود را در زندگی دنبال کرد و توانست با همسر و فرزندش زندگی ساده ای را برای 3 نفر بسازد او در مسائلی مانند عشق و عواطف موفق شد به یک دانشمند موفق تبدیل شود.

جیسون دوم که دیگر نگران همسر و فرزندانش نبود و تمام زندگی خود را وقف کارش کرد، توانست دانش خود را در زمینه فیزیک گسترش دهد و اختراعی بزرگ ارائه دهد که به او اجازه می دهد در جهان های موازی سفر کند و از آن برای حرکت دادن زندگی خود استفاده کند. نسخه دیگر او با یکدیگر. اینجاست که جیسون اول باید تلاش کند تا زندگی از دست رفته خود را به دست آورد و جیسون دوم که خلقی سرد، خشن و کاملا متفاوت دارد سعی می کند خود را با شرایط جدید و سادگی زندگی که هنوز به آن عادت نکرده است وفق دهد و از آن لذت ببرد. آنها یک پرونده منجر به اتفاقات عجیب و جذابی می شود و راه را برای رویارویی بین جیسون ها هموار می کند.

معرفی سریال Dark Matter Living in Parallel Worlds

مهم ترین ویژگی سریال Dark Matter که از قسمت اول خودنمایی می کند و مخاطب را به وجد می آورد، قدرت بازیگری جوئل ادگرتون است که توانسته چندین نسخه از یک شخصیت را به زیباترین شکل ممکن به تصویر بکشد. او از یک سو مردی خانواده‌دوست، آرام، شاید هم عذاب‌آور و سرشار از عذاب وجدان است و از سوی دیگر مردی موفق، بی‌رحم، خونسرد، بدون ذره‌ای احساس، شگفت‌آور، هیچ. آنها شباهت واحدی به یکدیگر دارند. تضاد اخلاقی و رفتاری که جوئل ادگرتون توانست آن را به گونه ای به تصویر بکشد که مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.

تفاوت رفتار و اخلاق این شخصیت ها حتی در سکانس های نمادین هم مشخص است. جایی که جیسون اول پسرش را راهنمایی کرد تا احساساتش را به معشوقش ابراز کند و او را جذب کند، در طرف دیگر، جیسون دوم این رویه را کاملا زیر پا گذاشت و به پسرش گفت که تحت هیچ شرایطی اجازه نده آن دختر او را ترک کند. احساسات او را باید شناخت و کاملا آرام و طبیعی بدون جلب توجه عمل کرد. یک سکانس به ظاهر ساده، اما به نظر هیجان انگیز است و نشان می دهد که جوئل ادگرتون چقدر خوب می تواند نسخه های مختلف یک شخصیت را تنها با حالات چهره و لحن خاصی به تصویر بکشد. البته باید از جنیفر کانلی به عنوان شخصیت ثانویه داستان هم یاد کرد که به عنوان معشوق جیسون در تمام جهان های موازی بار درام داستان را به دوش کشید و لحظات احساسی را خلق کرد.

معرفی سریال Dark Matter Living in Parallel Worlds

در پایان باید گفت که اگر دوست دارید بنشینید و سریال علمی تخیلی غیرمنتظره ای را تماشا کنید که داستانی پر از تنش و هیجان را به همراه دارد، ماده تاریک می تواند نظر مثبت شما را جلب کند. به خصوص در زمان ما که تصور جهان های موازی تکرار شده و پیش پا افتاده شده است و اگرچه اپل در این زمینه حرف جدیدی برای گفتن ندارد، اما از همان المان های معمول به شکلی سرگرم کننده استفاده کرده است که می توانید از پایان لذت ببرید. محصول به اندازه کافی

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *