مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

راز پخت جوجه کباب تابه‌ای مجلسی!

۱ دقیقه خوانده شده

تبلیغات بنری


جوجه کبابی یک کباب خوشمزه و ساده است که خیلی سریع در منزل تهیه می شود. این غذا یکی از بهترین گزینه ها برای روزهای شلوغ است.

برای تهیه مرغ کبابی ابتدا مرغ را مکعبی کنید و با زعفران خوب مخلوط کنید. سپس مواد را یک ساعت استراحت دهید. پس از اضافه کردن روغن مرغ را خوب ورز دهید سپس پیازها، شیر تغلیظ شده، آبلیمو، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید. مرغ را چند ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم دار شود. وقتی زمان تمام شد، مرغ ها را روی سیخ قرار دهید و در تابه ای با حرارت متوسط ​​کباب کنید تا دو طرف آن طلایی شود.

مرحله 1: مرغ را برش داده و آماده کنید

برای تهیه مرغ کبابی لذیذ ابتدا گوشت مرغ را به اندازه مکعب برش می دهیم و در ظرف مناسبی قرار می دهیم. سپس زعفران تخمیر شده را به گوشت مرغ اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله دوم: مرغ را با زعفران مزه دار کنید

اگر رنگ مرغ کبابی براتون مهمه اولا در ریختن زعفران آزاد باشید و ثانیا بعد از مخلوط کردن زعفران با گوشت مرغ درب قابلمه رو با سلفون ببندید و اجازه بدید گوشت به این صورت یک ساعت استراحت کنه. .

مرحله 3: به مرغ روغن اضافه کنید

به این ترتیب مرغ سوخاری ما کاملا طلایی و زیبا می شود. بعد از یک ساعت گوشت مرغ را از یخچال خارج کرده و روغن مایع را به آن اضافه می کنیم. گوشت مرغ را چند دقیقه در روغن ورز دهید تا روغن تمام قسمت های گوشت را بگیرد.

مرحله 4: پیاز و ادویه ها را اضافه کنید

در این مرحله پیاز را درشت خرد می کنیم و با ماست تغلیظ شده و آبلیمو و کمی نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم. حالا مواد را خوب هم بزنید تا به تمام قسمت های گوشت مرغ برسد.

مرحله 5: مرغ را در یخچال استراحت دهید

حالا درب کاسه را با سلفون بپوشانید و به مدت 6 ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت مرغ مزه دار شود. اگر وقت کافی نداریم، می توانیم گوشت مرغ را زودتر از موعد از یخچال خارج کنیم تا کباب شود.

مرحله 6: آماده سازی برای کباب کردن

بعد از اینکه مرغ پخته شد از یخچال خارج می کنیم. حالا سیخ های چوبی را چند دقیقه در آب سرد خیس کنید و سپس 4 تا 5 تکه مرغ را داخل هر سیخ قرار دهید. یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید.

مرحله 7: مرغ را در تابه گریل کنید

حالا تابه را با مقدار کمی روغن چرب کنید سپس سیخ ها را کنار هم در تابه قرار دهید. بعد از اینکه یک طرف کباب سرخ شد و رنگ شد، آن را برمی گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.

مرحله هشتم: دما را تنظیم کرده و کباب را سرو کنید

نکته مهم در سرخ کردن کباب این است که حرارت زیاد باعث می شود مغز مرغ خام بماند و حرارت کم باعث سفت شدن مرغ می شود. به همین دلیل باید این کباب را روی حرارت متوسط ​​بپزیم. در آخر مرغ را با نان یا برنج سرو می کنیم.

منبع: شیشی

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *