مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

وضعیت آب سد های تهران

وضعیت آب سد های تهران

وضعیت آب سد های تهران

به گزارش خبرگزاری همه در یک ، در هفته گذشته، گزارش‌هایی مبنی بر قطعی آب در استان‌های مختلف مخابره شد. بر اساس اخبار واصله، آب اغلب مناطق استان تهران از جمله شهرستان شهریار، بیش از ۲۴ ساعت قطع بوده و هیچ مسئولی دلیل این قطعی را عنوان نکرده است.

از سوی دیگر، گزارشاتی از سوی شهروندان ارائه شده که بارها با مسئولان اداره آب و فاضلاب منطقه شهریار تماس گرفته شده اما زمان دقیقی برای وصل شدن آب و حل مشکل عنوان نشده است.

اما قطعی آب محدود به تهران نبوده و در استان‌های دیگری نیز قطعی آب گزارش شده است. پنج‌شنبه دهم خردادماه، شماری از شهروندان ساکن اسلام‌آباد خاش، نسبت به قطعی آب اعتراض داشتند. بنا بر گزارش‌های شهروندان، آب لوله‌کشی در منطقه اسلام‌آباد خاش هشت روز قطع بوده است.

خشکسالی و کمبود آب، مشکلاتی هستند که با اظهار امیدواری نسبت به بارش‌ها ادامه پیدا کرده است. اما مشکلات عمده سدسازی در کشور و تامین منابع آب همواره از مشکلات اساسی ذکر شده توسط کارشناسان بوده است.

مشگل کمبود اب نه تنها مشکلات مصرف خانگی را با مشکل مواجه کرده، بلکه بسیاری از صنایع آب‌بر را نیز با مشکل مواجه کرده است. قطع آب، خسارات زیادی را به مزارع کشاورزان وارد کرده است. از سوی دیگر، انتقال آب‌های غیراصولی و کشت محصولاتی که تناسبی با منابع آبی مناطق ندارند، به مشکلات کمبود آب دامن زده است.

بارها کارشناسان بسیاری نسبت به پروژه‌های انتقال آبی که تناسبی با منابع مناطق مختلف ندارند، هشدار دادند اما این پروژه‌ها ادامه پیدا کرد و مشکلات بسیاری به مردم مناطق مختلف تحمیل کرد.

قطعی آب و کاهش فشار آب مناطقی از تهران در هفته گذشته گزارش شده است. این در حالی است که قطعی برق نیز به کاهش فشار آب دامن زده و مخازن بسیاری از مجتمع‌ها در زمان قطعی برق، کفاف نیاز مصرفی واحد را نمی‌دهد و تامین آب را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *