مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

واردات خودروهای گرجستانی به ایران کلید خورد

واردات خودروهای گرجستانی به ایران کلید خورد

واردات خودروهای گرجستانی به ایران کلید خورد

سرکار خانم سیده‌ فاطمه مقیمی، سرپرست اتاق مشترک همبستگی ایران و گرجستان، درباره جدیدترین وضعیت مبادلات تجاری میان دو کشور بیان کرد: در حال حاضر، بخش گسترده‌ای از مبادلات تجاری بین ایران و گرجستان از طریق وسایل نقلیه ایرانی انجام می‌شود؛ زیرا شهروندان گرجستانی به همان اندازه که از ماشین‌های حمل و نقل برخوردار نیستند، از وسایل حمل‌ونقل ایرانی استقبال می‌کنند و به همین دلیل، کامیون‌های ایرانی در مسیر ترانزیت بار در این مسیر فرصت‌های بیشتری دارند.

مقیمی تاکید کرد: قسمت قابل توجهی از صادرات ایران به گرجستان شامل کالاهایی است که به عنوان مواد اولیه یا نیمه‌نهایی برای تولید کالاهای نهایی در نظر گرفته می‌شود، این کالاها در واحدهای صنعتی مستقر در نواحی آزاد گرجستان برای تولید محصولات نهایی به کار می روند که پس از تولید در بازار گرجستان عرضه می‌شوند.

ایشان اظهار داشت: با این حال، مقدار صادرات ایران به گرجستان از نظر وزن و ارزش بیشتر از واردات است. واردات از طرف ایران از گرجستان بیشتراز کالاهایی مانند گوشت، چوب و خودروها تشکیل شده و ایران عمدتاً محصولات کشاورزی، مواد غذایی و مصالح ساختمانی را به گرجستان صادر می‌کند.

درباره واردات خودروها از گرجستان به ایران، مقیمی بیان کرد: صنعت خودروسازی گرجستان در حال بهبود است و خودروهای گرجستانی به صورت موقت به ایران وارد می‌شوند. همچنین، خودروهای گرجی دارای قیمت‌های نهایی بهتری نسبت به خودروهای وارداتی به ایران هستند.

سرپرست اتاق مشترک همبستگی ایران و گرجستان درباره کیفیت تردد کامیون‌های ایرانی در مسیر دو کشور توضیحاتی ارائه داد: توافق‌نامه اقتصادی میان ایران و گرجستان که هر سال تمدید می‌شود، چارچوب مناسبی برای تردد کامیون‌ها ایجاد کرده و باعث ارتقا تردد با کیفیت و مطلوب شده تا حدی که ترانزیت بارها بین گرجستان و ایران از طریق جمهوری آذربایجان صورت می‌گیرد. ارتباطات تجاری میان ایران و گرجستان از جنبه کیفیت مبادلات میان دو کشور همسایه بهره‌ور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *