مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

طرح مقابله با فود اینفلوئنسرها و تیسترها

۱ دقیقه خوانده شده

تبلیغات بنری


بعدی- دولت چین جنگ علیه موکبانگ را در دستور کار خود قرار داده است. موک‌بانگ اصطلاحی است که به اینفلوئنسرهایی گفته می‌شود که فالوورهای شبکه‌های اجتماعی خود را به سفارش و خوردن وعده‌های غذایی در بشقاب‌های بزرگ و حجیم دعوت می‌کنند، وعده‌هایی که اکثر اوقات نمی‌توانند خودشان را کامل کنند و غذا را نیمه کاره رها می‌کنند.

بر اساس گزارشی از تلگراف. در ویدئویی که در ماه می گذشته منتشر شد، یک زن جوان در حالی که ده ها سیخ چوبی پر از گوشت را بین دندان هایش نگه داشته، ردی از سس روی دهانش گذاشته است. بعد از چند ساعت غذا خوردنش کم شد و بالاخره رها کرد. در نهایت از پیشخدمت می خواهد که بقیه غذا از جمله یک کاسه برنج را بردارد و نیمی از آن را جلویش بگذارد. او آه می‌کشد: «من واقعاً سیر هستم، فکر نمی‌کنم شکمم فضای بی‌نهایتی داشته باشد.

در حالی که نمایش‌های طمع مانند این باعث شده است که اینفلوئنسر مانند او 300000 دنبال کننده در یوتیوب داشته باشد، به نظر می‌رسد که خشم دولت چین را برانگیخته است.

کمپین علیه تأثیرگذاران و آزمایش کنندگان مواد غذایی خوانده شده است

دولت چین روز جمعه با صدور 31 دستورالعمل برای رفتار آنها، از جمله هشدارهایی در مورد هدر رفتن غذا و پرخوری، اقدام جدیدی را علیه اینفلوئنسرها و پخش کنندگان زنده ویدیوهای غذا خوردن اعلام کرد.

مقررات تنظیم بازار اداره شهرداری پکن همچنین ویدیوهایی با مضامین “پول پرستی” و “زیبایی شناسی غیرطبیعی” را هدف قرار می دهد که اشاره ای به تلاش های مداوم چین برای جلوگیری از ترویج فرهنگ “زنانه” در بین مردان است. هنوز مشخص نیست که این مقررات چگونه بر هزاران به اصطلاح «موک‌بانگ» تأثیر می‌گذارد، افرادی که مقادیر زیادی غذا را در تلویزیون زنده می‌خورند و تصاویر آن را با تشویق مخاطبان آنلاین خود پخش می‌کنند.

تصمیم حزب کمونیست چین برای سرکوب 15.8 میلیون پخش کننده زنده و اینفلوئنسرهای حرفه ای این کشور با رکود اقتصادی مداوم مرتبط است. نمایش ثروت در چین در گذشته ممنوع بوده است، از جمله مسدود کردن حساب وانگ هونگ کوانکسینگ، ملقب به “کیم کارداشیان چینی” که جواهراتی به ارزش 1.4 میلیون دلار را به رخ می‌کشد.

کمپین علیه تأثیرگذاران و آزمایش کنندگان مواد غذایی خوانده شده است

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین معتقد است که کمپین دولت علیه “تخلفات فرهنگی” در زمانی که با رشد اقتصادی کند، نرخ بالای بیکاری جوانان و آشفته بازار کار مشخص می شود، گامی قابل درک است که به تشدید آن منجر شده است. گروه‌های موسیقی موک‌بانگ، که چالش‌های مخاطبان خود را برای خوردن وعده‌های غذایی در بشقاب‌های بزرگ می‌پذیرند، با پیام‌های حزب کمونیست در مورد جلوگیری از تولید بیش از حد زباله مخالف هستند.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی که توسط کمیته دائمی کنگره ملی خلق در سال 2020 انجام شد، حداقل 34 میلیون تن غذا تنها در رستوران های چینی دور ریخته می شود. در کل زنجیره تامین بریتانیا، این عدد 10 میلیون است.

حزب کمونیست چین قبلاً تلاش کرده بود فعالیت های موک بانگ را محدود کند. به عنوان مثال، دولت چین در سال 2021 قانون ضد ضایعات مواد غذایی را تصویب کرد و وبلاگ نویسان مواد غذایی را تا سقف 100000 یوان (حدود 10937 پوند) جریمه کرد تا از تولید ویدئویی در مورد پرخوری و توزیع آنلاین آنها جلوگیری کند.

کمپین علیه تأثیرگذاران و آزمایش کنندگان مواد غذایی خوانده شده است

در حالی که این مقررات تعداد استوگ هایی را که در اثر پرخوری به خود آسیب می رسانند کاهش داده است، بسیاری از استوگ ها هنوز مقادیر زیادی غذا سفارش می دهند. برخی از آنها در این ویدئو اشاره می کنند که برای احتیاط زیاد ورزش می کنند و از واکنش دولتی دوری می کنند و یا زیرنویس هشداری را زیر این ویدئو با عنوان اسراف غذا ممنوع است، لطفا سالم باشید.

طرفداران موک بانگ معمولاً عضلات شکم و اندام تنومند ستارگان مورد علاقه خود را ستایش می کنند، با این حال، برخی از مفسران با رویکرد انتقادی چیا به موک بانگ موافق هستند و می گویند که لاغر ماندن در حین خوردن غذای زیاد غیرممکن است. آنها می گویند که موک بنگ مواد غذایی زیادی را بیرون می اندازد و هدر می دهد.

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *