مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

انیمیشن “رویاهای ربات”; شاهکار دوستی و خاطره

۱ دقیقه خوانده شده
انیمیشن “رویاهای ربات”;  شاهکار دوستی و خاطره

تبلیغات بنری


در حالی که در روزهای اخیر فیلم جدید «گارفیلد» با واکنش‌های ناامیدکننده‌ای روبه‌رو شده و نتوانست نظر مثبت مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کند، به گفته منتقدان، انیمیشن اسپانیایی «رویاهای روبات» محصول ۲۰۲۳ می‌تواند تجربه‌ای عالی برای طرفداران باشد. فیلم های انیمیشن باشد

به گزارش فرادید، داستان این کمدی تراژیک حول محور سگی تنها است که در دهه 1980 در منهتن زندگی می کند. او از تنهایی خسته شده بود و به همین دلیل تصمیم گرفت برای خودش رباتی بسازد. همدم معدنی برای روزهای تنهایی. دوستی آنها به تدریج افزایش می یابد تا اینکه به همراهان جدایی ناپذیر تبدیل می شوند. اما یک شب تابستانی، سگ مجبور می شود ربات مورد علاقه خود را در یک استراحتگاه ساحلی با اندوه و اضطراب فراوان ترک کند. آیا آنها دوباره همدیگر را خواهند دید؟

انیمیشن “رویاهای ربات”;  شاهکار دوستی و خاطره

در اینجا نگاهی داریم به برخی از نکات کلیدی که عموماً توسط منتقدان ذکر شده است.

سادگی و تاثیرگذاری: سادگی خطوط و طراحی کارتونی با بیان سرراست داستان هماهنگ است و به طرز عجیبی تخیل مخاطب را تحریک می کند.

احساسات واقعی و غیر واقعی: منتقدان می گویند انیمیشن به طور همزمان حس واقعیت و سوررئالیسم یا آشنایی و غریبگی را برمی انگیزد و نوعی اصالت غیرمنتظره به آن می بخشد.

احساسی و عمیق: این فیلم داستان خود را به شیوه ای عمیق، بدیع و تاثیرگذار ارائه می کند. منتقدان می گویند فراموش کرده اند که شخصیت های این فیلم حیوانات هستند! “رویاهای ربات” در واقع یک فیلم بسیار “انسانی” است.

نوستالژی: پابلو برگر کارگردان اسپانیایی فیلمی ساخته که حس آخرین روز تعطیلات تابستانی را تداعی می کند: گرم و روشن، با نوعی احساس تلخ و شیرین و پر از خاطره.

داستانی درباره جدایی و فراموشی: «رویاهای رباتی» در واقع تبدیل به داستانی در مورد فراموش نکردن افرادی می شود که روزهای زیبایی را با آنها گذراندیم. یک درس ارزشمند در مورد دوستی و عشق به کودکان و بزرگسالان.

روایت بدون کلام: یکی از بارزترین ویژگی های این اثر که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، روایت بدون کلام است. اگرچه شخصیت‌های این داستان حرف نمی‌زنند، اما مخاطب کاملاً با آنها ارتباط برقرار می‌کند.

مناسب برای بزرگسالان: اگرچه این یک انیمه است، اما منتقدان می گویند برای بزرگسالانی مناسب است که از طنز و جذابیت ملایم و تامل برانگیز قدردانی می کنند تا کودکانی که سروصدا و سر و صدا را دوست دارند.

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *