نقشه فعالیت حامیان نامزدها در توییتر فارسی
۱ دقیقه خوانده شدهداده های توییتر نشان می دهد که در 27 ژوئن، یک روز قبل از اولین مناظره انتخاباتی، بیش از 46000 توییت با حدود 60000 بازتوییت و 414000 لایک در مورد انتخابات و نامزدهای انتخابات منتشر شده است.
به گزارش کانال “تحلیل و رصد شبکه های اجتماعی” در تلگرام، بیش از دو هفته است که انتخابات ریاست جمهوری به موضوع اصلی توییتر فارسی تبدیل شده است و فضای اینترنت تحت تاثیر آن هر روز در حال تغییر است. داده های توییتر نشان می دهد که در 27 ژوئن، یک روز قبل از اولین مناظره انتخاباتی، بیش از 46000 توییت با حدود 60000 بازتوییت و 414000 لایک در مورد انتخابات و نامزدهای انتخابات منتشر شده است.
مهمترین نکته در مورد فضای توئیتر انتخاباتی فارسی این است که دیگر دوقطبی نیست و فضای توییتر(X) تحت تاثیر سه دیدگاه مجزا است.
حامیان سعید جلیلی که علیه محمدباقر قالیباف و مسعود بدیشیان نیز فعال هستند، با اشغال یک سوم شبکه (33 درصد) اکثریت نسبی کاربران فعال توییتر را به خود اختصاص دادند.
در مقابل کاربران معتدل و اصلاح طلب حامی «پزشکان» و انتقاد از «قالیباف» و «جلیلی» 27 درصد از شبکه را اشغال کردند که البته تفاوت چندانی با سهم فعالان جلیلی ندارد. در مقابل، حامیان قالیباف که مورد انتقاد دو گروه دیگر قرار دارند، تنها 10 درصد از شبکه را در اختیار دارند.
نکته مهم میزان فعالیت کاربران برانداز و مخالفان جمهوری اسلامی است. داده ها حاکی از آن است که این کاربران در مجموع 25 درصد از شبکه را تشکیل می دهند و محتوای آنها عمدتاً به تحریم انتخابات و انتقاد از «مسعود المدیجیان» اختصاص دارد.
فعالیت بخش کوچکی از کاربران نزدیک به جریان انقلابی و اصولگرا عمدتاً معطوف به حضور در انتخابات است که تنها 5 درصد از شبکه را تشکیل می دهند و به دلیل جدایی از سایر بخش ها عملاً هیچ نفوذی در شبکه ندارند. فضای توییتر فارسی.
نقش روبات ها
البته در این میان نباید از رویه های سازمان یافته و نقش روبات ها غافل شد. همانطور که در نمودار مشاهده می کنید، نسبت لایک به ریتوییت در توییت های حامیان سعید جلیلی بسیار کمتر از سایر گروه ها است و این نشان دهنده انسجام این جریان و تشکیلات درونی آن است. به عبارت ساده تر، تشکیلات درون گروه انصار سعید جلیلی بسیار بالاتر از سایر گروه ها است و آنها عملیات سایبری هماهنگ را انجام می دهند.
شایان ذکر است که بیشترین حضور کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی بین المللی به ترتیب در اینستاگرام، تلگرام و پرنس توئیتر است.
fararu به نقل از همه در یک