مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

پورشه، تسلا را شکست داد؛ صفر تا صد در یک ثانیه

۱ دقیقه خوانده شده

تبلیغات بنری


این روزها، خودروسازان بزرگ در عرصه سرعت، قدرت و شتاب و همچنین بحث فناوری به رقابت می پردازند. به تازگی پورشه توانسته تسلا را در سرعت شکست دهد.

به گزارش آنلاین، سال‌ها پیش، تسلا ادعا کرد که خودروی تولیدی‌اش می‌تواند شتاب 0 تا 100 کمتر از دو ثانیه را ثبت کند. اکنون پورشه تایکان جدید تاج شتاب و سرعت را از تسلا به عنوان سریع ترین خودروی تولیدی گرفته است.

پورشه تایکان توربو GT جدید هرگز ضعیف و کند نبود. با فعال شدن لانچ کنترل، قدرت از 777 اسب بخار به 1019 اسب بخار افزایش می یابد و به طور موقت به مدت دو ثانیه به 1092 اسب بخار می رسد. حداکثر سرعت این خودرو 289 کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا صد آن 2.2 ثانیه یا 2.1 ثانیه است.

پورشه تسلا را شکست داد. از صفر تا صد در یک ثانیه

روی کاغذ، خودروهایی مانند Lucid Air Sapphire و Tesla Model S به پورشه نزدیک هستند و حتی کمتر. با این حال، هیچ یک از آنها نتوانسته اند به رکوردی که اخیرا توسط پورشه تایکان به دست آمده است، دست یابند. طبق تست Car & Driver، تایکان توربو GT تنها در 1910 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسید. سپس این رکورد دوباره ثبت شد و این بار رکورد 1.898 ثانیه ثبت شد. این عدد از همه رکوردهای سرعت بهتر و بیشتر است.

نکته جالب این است که این تست بدون در نظر گرفتن برخی شرایط مانند ثبت رکورد روی زمین چسبناک یا کاهش وزن انجام شده است!

پورشه تسلا را شکست داد. از صفر تا صد در یک ثانیه

اما ادامه داستان متفاوت است. در حالی که تایکان یک چهارم مایل را در 9.3 ثانیه با سرعت 241 کیلومتر بر ساعت طی کرد، لوسید ایر 1234 اسب بخاری در همان زمان حرکت کرد و تسلا مدل S 1020 اسب بخاری این فاصله را تنها یک دهم ثانیه شکست داد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *