مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

آیا در سمنان آزمایش هسته‌ای انجام شد؟

تبلیغات بنری


فردا – ۲۳ مهرماه دو زمین لرزه شهر آرادان واقع در شهر سمنان را لرزاند. با توجه به تهدیدات اسرائیل مبنی بر پاسخگویی به حمله موشکی ایران و البته برخی اظهارنظرهای سیاسیون و همچنین موجی که در فضای مجازی مبنی بر لزوم ساخت سلاح هسته ای به راه افتاد، به سرعت این شایعه مطرح شد که ایران پیامی به ایران خواهد داد. . اسرائیل و کشورهای غربی آزمایش هسته ای را آغاز کردند. رسانه های خارجی از شایعه آزمایش هسته ای ایران استقبال کردند.

به گزارش فردا آزمایش ادعایی این شایعه آزمایش زیرزمینی یک انفجار هسته ای بود. آزمایش زیرزمینی تنها نوع آزمایش هسته ای است که در صورت رعایت تمام جوانب، کمترین آلودگی رادیواکتیو محیط اطراف را دارد. نماینده روسیه، میخائیل اولیانوف، دیپلمات روس مستقر در وین، انجام آزمایش هسته ای را رد کرد. اولیانوف در توییتر نوشت: «در مورد حوادث لرزه‌ای که در 5 اکتبر در ایران مشاهده شد، گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که ممکن است ناشی از آزمایش‌های هسته‌ای باشد. با زلزله های قبلی در ایران

داده های لرزه ای

بر اساس اطلاعات موجود، آزمایش های هسته ای در زیر زمین در تونل هایی در عمق 200 تا 800 متری انجام می شود. اطلاعات ثبت شده در مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران در خصوص دو زمین لرزه فوق حاکی از آن است که زمین لرزه اول در عمق 7 درجه و زمین لرزه دوم در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده است.

آزمایش هسته ای در سمنان انجام شد؟

مرکز لرزه نگاری مدیترانه اروپا مستقر در فرانسه نیز این اطلاعات را تایید کرد.

آزمایش هسته ای در سمنان انجام شد؟

داده های جامع معاهده منع آزمایش های هسته ای

آنچه میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین به آن اشاره می کند این است که داده های زلزله سمنان توسط سامانه نظارتی پیمان جامع آزمایش هسته ای مورد بررسی قرار گرفته است. پیمان جامع منع آزمایشات هسته ای که مقر آن در وین، اتریش است و مسئولیت نظارت بر عدم انجام آزمایش های هسته ای را بر عهده دارد، از یک شبکه نظارتی جهانی گسترده برای نظارت بر فعالیت های هسته ای استفاده می کند. مجمع عمومی سازمان ملل متحد این موافقتنامه را در 29 شهریور 1375 برابر با 19 شهریور 96 تصویب کرد و از پایان شهریور همان سال برای امضا در اختیار اعضا قرار گرفت.

آزمایش هسته ای در سمنان انجام شد؟

این معاهده کشورهای عضو را از انجام هرگونه انفجار هسته ای در هر نقطه از قلمرو یا کنترل کشور عضو منع می کند. یکی از مهم ترین الزامات اجرای این قرارداد، ایجاد سامانه های پایش بین المللی از جمله ایستگاه های لرزه نگاری فروصوت است. در حال حاضر 337 ایستگاه و مرکز جمع‌آوری اطلاعات در 89 کشور جهان وجود دارد که استانداردهای رعایت شده در معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای را در مناطق مختلف جهان با دقت جمع‌آوری کرده و به وین (مرکز ستاد جامع هسته‌ای) ارسال می‌کنند. معاهده ممنوعیت آزمایش) به تفصیل تجزیه و تحلیل و تأیید شود. تا به امروز، 183 کشور معاهده جامع منع آزمایش هسته ای را امضا کرده اند و 164 کشور آن را از مجامع قانونگذاری خود برای ورود به روند اجرایی به تصویب رسانده اند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *