مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

چرا اولین دیدار پزشکیان و پوتین مهم است؟!

تبلیغات بنری


سفر مسعود مزیکیان به ترکمنستان از جنبه های مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که از یک سو قرار است در راستای توسعه همه جانبه روابط با مقامات ترکمنستان گفتگوهای دوجانبه داشته باشد و از سوی دیگر رؤسای جمهور ایران و روسیه نیز نشستی دوجانبه برگزار خواهند کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهور روسیه با تایید این دیدار، گفت وگوی پزشکیان و پوتین را روز جمعه در ترکمنستان تایید کرد. برخوردی که از جنبه های مختلف اهمیت ویژه ای دارد.

اگرچه تهران و مسکو پرونده های راهبردی ویژه ای در زمینه همکاری های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی روی میز دارند، اما به نظر می رسد اولین دیدار پزشکیان و پوتین متاثر از تحولات جاری غزه و ادامه شرارت های باریکه باشد. رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان.

اولین جلسه چقدر مهم است؟

اولین سفیر ایران در روسیه پس از فروپاشی شوروی در گفت و گو با همشهری آنلاین با تاکید بر اهمیت اولین دیدار روسای جمهور ایران و روسیه در ترکمنستان گفت: روسیه «همکار»، «دوست ما» است. دو کشور در سال های اخیر روابط خوبی با یکدیگر داشته اند

نعمت الله ایزدی با بیان اینکه در شرایط فعلی توسعه این روابط مورد بررسی دو طرف قرار می گیرد، تصریح کرد: این نشست از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا دولت چهاردهم در تلاش است تا نوعی تعادل در روابط خارجی ایجاد کند و دیدار با دولت ایران رئیس‌جمهور می‌تواند نقش مهمی در تبیین راهبردهای دولت چهاردهم در این حوزه از سیاست خارجی به طرف روسیه ایفا کند.

وی توضیح داد: از سوی دیگر به نظر می رسد روس ها نیز انتظار دارند از طرف ایرانی بشنوند که دولت چهاردهم در حوزه روابط دوجانبه چه رویکردی را در پیش خواهد گرفت. از این رو به نظر می رسد اولین دیدار در تبیین توانمندی ها و دیدگاه های دو طرف در زمینه همکاری های دوجانبه از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

اولین دیدار پزشکان و پوتین به این دلایل مهم است. توافق مهمی که دو طرف باید به آن برسند

اهمیت دعوت از پوتین برای سفر به تهران

این دیپلمات سابق ایرانی گفت: با توجه به اینکه سفرهای پوتین به ایران اغلب در چارچوب کنفرانس های مختلف سران بود، معتقدم یکی از مهمترین محورهای رایزنی های پزشکی با رئیس جمهور روسیه باید دعوت وی برای انجام سفری صرفاً با هدف باشد. رایزنی های دوجانبه

ایزدی با تاکید بر اینکه رایزنی های راهبردی برای توسعه همکاری های دوجانبه می تواند در این سفر تداوم یابد، ادامه داد: در روزهای اخیر شاهد بحث و گفتگو درباره نهایی شدن سند همکاری جامع ایران و روسیه در حاشیه اجلاس سران بریکس در کازان بوده ایم. روسیه. از آنجایی که این سند همکاری از ارزش بالایی برخوردار است، می توان برای امضای آن توسط روسای جمهور دو کشور در تهران برنامه ریزی کرد.

اهمیت مشورت در مورد تحولات منطقه ای

اولین سفیر ایران در روسیه پس از فروپاشی شوروی با تاکید بر اینکه تلاش برای توسعه روابط تهران و مسکو در بالاترین سطوح دولتی و توسط روسای جمهور دو کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: مهم است که پزشکیان و پوتین در ترکمنستان به توافقی دست یافتند که در سطح کلان و در چارچوب طرح ها و برنامه های برنامه ریزی شده مسئول تقویت روابط باشند.

یزیدی با بیان اینکه طراحی برنامه منظم برای دیدارهای دوجانبه روسای جمهور ایران و روسیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید پیگیری شود، ادامه داد: طرفین باید از فرصت های موجود برای نشان دادن توانمندی و اراده خود برای توسعه استفاده لازم را ببرند. همکاری دوجانبه

وی همچنین درباره رایزنی‌های پوتین و پزشکیان درباره تحولات منطقه افزود: فکر می‌کنم پزشکیان با توجه به نفوذ دیرینه روس‌ها در منطقه و همچنین روابطشان باید به طور جدی از روس‌ها بخواهند که در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشند. با روسیه تل آویو

ایزدی افزود: دیدار پزشکیان و پوتین در ترکمنستان فرصت مناسبی برای دو طرف است تا رایزنی های موثری برای پیشبرد آتش بس و حتی صلح در غزه و لبنان داشته باشند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *