مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

اسرائیل از مهمات آمریکایی در حمله به مرکز بیروت استفاده کرد

۱ دقیقه خوانده شده

تبلیغات بنری


روزنامه بریتانیایی گاردین روز جمعه گزارش داد که رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه در حمله هوایی به منطقه پرجمعیت بیروت از بمب ساخت آمریکا استفاده کرد که منجر به کشته شدن دست کم 22 نفر شد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، حمله بیروت مرگبارترین حمله به پایتخت لبنان در یک سال گذشته بود.

این روزنامه بقایای یک بمب JDAM ساخت آمریکا را در میان آوار ساختمانی پیدا کرد که بر اثر شدت انفجار کاملاً ویران شده بود.

بر اساس این گزارش، «بوئینگ هوافضا تجهیزاتی تولید می‌کند که به بمب‌های معمولی بزرگ با وزن حداکثر 2000 پوند (900 کیلوگرم) متصل می‌شود و آنها را به بمب‌های هدایت‌شونده GPS تبدیل می‌کند.

ریچارد ور، محقق ارشد درگیری و تسلیحات در دیده بان حقوق بشر و یک تکنسین سابق بمب نظامی ایالات متحده، وجود بقایای سلاح های ساخت بوئینگ در بیروت را تایید کرد.

ور در این گزارش گفت: الگوی پیچ و موقعیت و شکل باقیمانده باله این بمب‌ها تایید می‌کند که آنها در ایالات متحده ساخته شده‌اند.

وزارت بهداشت لبنان پنجشنبه شب در تازه ترین آمار خود تعداد شهدای این کشور از ابتدای حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی تاکنون به 2169 شهید رسید.

صهیونیست ها روز پنجشنبه ساختمانی را در منطقه بقاع در شرق لبنان بمباران کردند. در این بمباران تعدادی غیرنظامی که بیشتر آنها کودک بودند به شهادت رسیدند. ارتش رژیم صهیونیستی چندین بار منطقه کرک در منطقه بقاع را بمباران کرد. منطقه ضاحیه در جنوب بیروت نیز شاهد حملات ارتش رژیم صهیونیستی بود.

گاردین: در حمله اسرائیل به مرکز بیروت از مهمات ساخت آمریکا استفاده شد.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه 11 بهمن حملات گسترده ای را به مناطق مختلف جنوب لبنان آغاز کرد که تا این لحظه ادامه دارد.

حزب الله لبنان در مقابل هدف قرار دادن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرد. وی عملیات های زیادی علیه اماکن و شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار خود قرار داد و طی روزها و ساعات گذشته صدها موشک را به مواضع رژیم صهیونیستی شلیک کرد.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» که توسط گروه‌های مقاومت فلسطین انجام شد، حزب‌الله لبنان با هدف درگیری با بخش بزرگی از ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، این عملیات را انجام داد. عملیات روزانه و خشونت آمیز علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *