مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

نامه زینب سلیمانی به رهبر انقلاب؛ یک‌بار دیگر مصیبت‌زده شدیم و داغ‌دار

تبلیغات بنری


سپهبد سپهبد قاسم سلیمانی فرزند شهید والامقام در نامه ای به رهبر انقلاب اسلامی، «کار و مدیریت آگاهانه و به موقع» ایشان را «بزرگترین معلم و الگو در این دوران پرتلاطم» توصیف و از ایشان به عنوان “یک درس روشنگر” برای نسل او.”

به گزارش ایسنا، متن این پیام به شرح زیر است:

به پدر فرزانه و محبوب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای تبریک می گویم

با سلام

ضمن آرزوی سلامتی و سلامتی آن حضور شیرین و تسلیت به مناسبت شهادت مجاهد بزرگ امت اسلامی جناب حجت الاسلام والمسلمین حسن نصرالله تا در پرتو طوفان حوادث و مصیبت های این روزها سخنانی را در مورد تسلیت و همدردی با شما در میان بگذارم.

نگهبان عزیز و رهبر قوی! گرچه هنوز از حادثه بزرگ شهادت حاج قاسم غمگین هستیم و فراق و مصیبت همیشه برای ما دردناک است و حوادث نیز بر آتش آن می افزاید، شهادت یار و مونس پدر عزیزم سید حسن نصرالله را پر کرد. جام غم با خون با شهادت او یک بار دیگر حاج قاسم را از دست دادیم. یک بار دیگر ما رنج می بریم و رنج می بریم. چه می شد اگر کسی که عشق، محبت و دوستی بین آنها را می دانست، امروز هم چنین احساسی داشت. مگر اینکه شهید ما او را نشانه الهی می دانست و آماده جانفشانی می شد، وگرنه چون مولای عزیزمان حاضر بود خود را فدا کند تا حاج قاسم بماند. اوه و متاسفم بابت جدایی آری به تعبیر زیبای مولوی: زندگی گرگ و سگ جدا و متحد با جان شیران خداست.

با همه این تفاسیر وقتی این وقایع با وقایع تاریخ اسلام، مصائب اهل بیت، دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، رحلت امام و محاکمه ها جمع شود. پس از آن به ویژه دوره التهابی یک ساله اخیر، آموزنده و تامل برانگیز می شود و تراژدی حماسی می یابد و طرحی نو برای زیستن، زیستن، ادامه مسیر و پیمودن راه ارائه می دهد. شهید سلیمانی در یکی از مهم ترین سخنرانی های خود در اواخر عمر با برکت خود دو عنصر مهم را مایه پیشرفت یک کشور و یک ملت دانست. دو عامل اساسی و تعیین کننده: “رهبری و افراد فداکار.” تاریخ و وضعیت کنونی کشور و منطقه به ویژه حوادث سال گذشته بار دیگر بر اهمیت این دو عامل برای همگان تاکید کرده است.

صداقت و انصاف جناب عالی در رفتار و کردار و مدیریت خود به عنوان یک رهبر آگاه و به موقع، بزرگترین معلم و الگوی این عصر پرتلاطم است و درس بصیرتی برای نسل ماست که عموماً با نگاه تاریخی به حوادث نگاه نمی کنند. چشم انداز . نسل ما از شما آموخته است که چگونه با صبر و توکل و یاری از خداوند متعال در میان همه مصائب مقاومت و استقامت کند.

نسل ما از شما آموخته است که چگونه در بحبوحه بحران ها با استقامت و آرزوی بلندی ها فرصت ایجاد کرده و نیرو بسازید. نسل ما از شما یاد گرفت که چگونه با تکیه بر قدرت ایمان، انتقام سختی از جان تروریست ها بگیرد و علیرغم تهدید، هژمونی دروغین آنها فروریخت. نسل ما از شما یاد گرفت که چگونه با اتکا به توان مردم و پس از سانحه دردناک هواپیمای رئیس جمهور شهید، انتخاباتی پرشور برگزار کنیم که سرمایه آفرین باشد. نسل ما از شما آموخته است که چگونه در میان تهدید رژیم تروریستی به کشتار کودکان، نماز جمعه تهران را با قلبی آرام و مطمئن بخوانیم. او از قرآن سخن گفت و مسلمانان قنوت را به یاری دعوت کرد.

عاقل، مظلوم و پارسا! پس از این همه تجربه و سختی، مردم ایران امروز بیش از هر زمان دیگری به آرمان ها، اهداف عالی و اقدامات رهبر آگاه خود علاقه مند هستند. این را می توان در گفتگو با مردم به وضوح دید. آنچه در «نماز جمعه پیروزی» رخ داد، نشان از عزم راسخ و اراده قوی مردم بود. همان مردمی که شهید سلیمانی حاضر بود با افتخار دستشان را ببوسد و هزاران بار جانش را فدا کند. ایشان واقعاً معتقد بودند که ملت ایران از همین دو عنصر مهم برخوردار است.

وی ابراز عقیده کرد که مردم ایران وفادار و فداکار هستند و رهبر آنها رهبری دانا، مدبر و وارسته است. شهید عزیزمان تا آخرین روزهای عمر شهیدش به ما توصیه می کرد که در گفته هایمان خوب فکر کنیم و به تصمیمات و دستورات جناب عالی اعتماد کنیم. پدر مجاهد این پند حکیمانه را با زبانی سرشار از عشق و محبت در وصیت نامه اندیشمندانه خود به تاریخ گذاشت و به همگان توصیه کرد که تو را «جان جان» بدانند و «به گرد این رهبر فرزانه و مظلوم گرد آیند».

هژیر، به عنوان فرزند کوچک تو و قطره کوچکی از مردم ایران، در میان این دنیای آشفته و پرحادثه، نصیحت و وصیت پدر را هرگز فراموش نمی کنم. [ان‌شاءالله] از خداوند متعال می خواهم که این زندگی ناممکن را با جان گرانقدر پدر شهیدم و عموی مجاهدم سرور مقاومت و شهدای راه مقدس تلفیق کند. [بمنه و جوده و کرمه]

فرزند کوچک شما، زینب سلیمانی.

پیام زینب سلیمانی به رهبری انقلاب

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *