مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

ترس استراژیست‌ها از شکست احتمالی هریس

تبلیغات بنری


این نشریه انگلیسی کاهش پیشرفت نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و افزایش نگرانی در مورد مبارزات انتخاباتی وی را فاش کرد.

به گزارش اسنا، تنها کمتر از یک ماه تا 5 نوامبر (15 مرداد) و روز رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است.

با انصراف جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ورود کامالا هریس، نامزد بایدن به عنوان نامزد اصلی حزب دموکرات در ماه ژوئیه، او به طور مداوم در همه نظرسنجی ها دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری خواه را شکست داده است. او در صدر نظرسنجی های آمریکا قرار داشت.

اما اخیراً برخی نظرسنجی ها نشان می دهد که شکاف بین ترامپ و هریس در رقابت کاهش یافته است.

در همین راستا مجله انگلیسی «گاردین» در گزارشی تحلیلی با استناد به نظرسنجی 10 روزه خود اشاره کرد که اختلاف نامزدهای دموکرات و جمهوری خواه در انتخابات آمریکا برای اولین بار کاهش یافته و وارد محدوده 2 درصد شده است. از زمان هریس ورود او به رقابت ها نگرانی های فزاینده ای را در مورد کمپین انتخاباتی اش آشکار کرد.

بر اساس گزارش گاردین، پیشتازی هریس اکنون به 2 درصد کاهش یافته است که نسبت به 4 درصد در اوایل ماه جاری کاهش یافته است.

این روزنامه انگلیسی همچنین گزارش داد که بر خلاف گذشته، اکنون هر دو نامزد در هفت مولفه مورد نظر در نظرسنجی 10 روزه گاردین در یک سطح هستند و رقابت بسیار نزدیکتر از قبل است.

کاهش پیشروی هریس کمپین او را نگران می کند

از سوی دیگر احتمال پیشروی ترامپ در 5 ایالت کلیدی زیاد است و در صورت کسب آرای الکترال کافی در ماه نوامبر به کاخ سفید بازخواهد گشت.

با این حال، به گفته گاردین، چندین نظرسنجی داستان های متناقضی را منتشر کرده اند و بررسی دقیق آنها نشان می دهد که آنها به درستی پیش بینی نشده اند. روزنامه انگلیسی گزارش داد که بسیاری از استراتژیست های دموکرات با ادعای کمپین هریس مبنی بر جذب بیش از یک میلیارد دلار کمک مالی از ماه جولای، که بسیار بیشتر از کمک های مالی به کمپین ترامپ است، سردرگم شده اند.

تا اواخر ماه اوت، کمپین ترامپ توانسته بود تنها 309 میلیون دلار کمک مالی جذب کند. این رقم در حالی به دست می‌آید که او از حمایت آمریکایی‌های ثروتمندی مانند ایلان ماسک برخوردار است و علیرغم حمایت مالی گسترده‌تر هریس، محبوبیت او در ایالت‌های کلیدی مانند میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا که همیشه از آنها به عنوان “دیوار آبی” یاد می‌شود. گفته می شود که دژ دموکراتیک در حال کاهش است.

به نوشته گاردین، دلیل کاهش محبوبیت هریس، مناظره او با ترامپ است. اگرچه بسیاری از رسانه ها اذعان دارند که نامزد حزب دموکرات تنها در مناظره خود در برابر نامزد حزب جمهوری خواه پیروز شده است، اما نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که محبوبیت ترامپ در حال افزایش است.

همانطور که دانشگاه کوئینیپیاک چهارشنبه گذشته گزارش داد: «پس از مناظره بین نامزد دموکرات و نامزد حزب جمهوری خواه، پیشتازی هریس در میشیگان ناپدید شد و ترامپ اکنون در ویسکانسین پیشتاز 1 درصدی است. در پنسیلوانیا، سرب هریس از 6 درصد به 3 درصد کاهش یافت.

بر اساس گزارش گاردین، یکی از دلایل اصلی کاهش محبوبیت هریس، حمایت روزافزون وی از رژیم صهیونیستی در جنایاتش در غزه، لبنان و سراسر خاورمیانه است و همین موضوع باعث عدم حمایت اعراب شده است. زندگی در ایالت میشیگان و خشم آنها از کاخ سفید.

به نظر می رسد ترامپ به قدری از پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اطمینان دارد که شروع به حرکت در خارج از میدان های جنگ برای سازماندهی تجمعات گسترده در پایگاه های دموکرات ها مانند کالیفرنیا، ایلینوی و نیویورک کرده است، اگرچه نظرسنجی ها نشان می دهد که شانس او ​​برای پیروزی در ایالت های دموکرات. باریک است و به نظر می رسد این عمل به اعتقاد او به پیروزی قریب الوقوع بستگی دارد.

استراتژیست های دموکرات نگرانند که تنها 24 روز تا روز انتخابات، زمان برای هریس در حال سپری شدن است تا تصور عمومی از خود را تغییر دهد. این جدول زمانی توسط طوفان های دوقلوی هلن و میلتون که در دو هفته گذشته جنوب شرقی ایالات متحده را درنوردیده اند، محدودتر شده است و هریس را از مسیر مبارزات انتخاباتی منحرف کرده و به ترامپ فرصتی برای انتشار دروغ می دهد.

استراتژیست ها از شکست احتمالی هریس می ترسند

جیمز کارویل، مغز متفکر مشهور مبارزات انتخاباتی موفق بیل کلینتون در سال 1992، اخیراً به ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: «من بسیار نگران و می‌ترسم».

او در پیامی هشداردهنده به هریس گفت: «روز از دست رفت. شما چهار روز را به دلیل طوفان از دست خواهید داد. بنابراین، شما فقط 20 روز فرصت دارید تا رقابت کنید.

کارویل افزود: «آنها باید تیزبین باشند» و خواستار حمله هدفمند به طرح ترامپ برای اعمال تعرفه بر واردات شد که اقتصاددانان هشدار دادند که منجر به افزایش تورم خواهد شد. آنها باید تهاجمی باشند. آنها باید از پاسخ دادن به سؤالات دست بردارند و شروع به سؤال کردن کنند.»

در چنین شرایطی، گاردین نوشت: «اما در میان تاریکی، هنوز پرتوی از نور برای هریس وجود دارد، اگرچه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ترامپ در موضوعاتی که برای رأی‌دهندگان مهم است، پیشتاز است، بسیاری از رأی‌دهندگان معتقدند که آمریکا در حال پیشروی است در جهت اشتباه.»

این روزنامه انگلیسی همچنین نوشت: همانطور که هریس نتوانست ذخایر مالی خود را به یک برتری واضح در نظرسنجی ها تبدیل کند، ترامپ نیز علیرغم برتری در برخی مسائل در سایر زمینه ها شکست خورد.

گاردین در پایان نوشت: ممکن است هریس نتواند رقیب خود را از رقابت حذف کند و اکثریت آرا را در ایالت های کلیدی به دست آورد، اما ترامپ همچنین نقاط ضعف متعددی دارد که می تواند معاون رئیس جمهور حزب را به پیروزی برساند. ایالات متحده.”

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *