مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

بهترین سریال‌های کره‌ای غیرعاشقانه

۱ دقیقه خوانده شده

تبلیغات بنری


ژانر K-drama معمولاً برای عاشقانه های صمیمی شناخته می شود، اما این ژانر طیف گسترده ای از سریال های مختلف را ارائه می دهد که حول روابط عاشقانه بین قهرمانان سریال نمی چرخد.

به گفته روزیاتو، این درام‌ها مضامین مختلفی دارند و همه چیز از هیجان‌انگیز گرفته تا علمی تخیلی و ترسناک را پوشش می‌دهند.

در ادامه این مقاله 10 تا از بهترین سریال های درام کره ای را که حاوی داستان عاشقانه نیستند، به شما معرفی می کنیم.

10- فوق برنامه

بهترین درام های غیر رمانتیک کره ای; از گل شر تا دریای خاموش

سریال فوق برنامه داستان یک دانش آموز دبیرستانی به نام جی سو را روایت می کند و نگاهی تاریک به کار و تلاش برخی افراد برای پرداخت شهریه های بالا می اندازد. جی سو که از پرداخت هزینه های تحصیلش ناامید است، به زندگی جنایتکارانه روی می آورد. آنچه در ادامه می‌آید گزارشی مملو از اضطراب از وقایع است، زیرا هر روز اعضای بیشتری از کلاس جی سو در تصمیم‌های نه چندان ایده‌آل او درگیر می‌شوند.

سریال کمدی کره ای به همان اندازه که پرتنش و پرتعلیق است تیره و تاریک است و با هر جنایتی که رخ می دهد مشکل جدیدی برای حل آن پیش می آید. اغلب به نظر می رسد که راه گریزی وجود ندارد، اما داستان به گونه ای پیش می رود که در نهایت به یک نتیجه غیرمنتظره اما مناسب می رسد. این کیفیت، همراه با بازی های شگفت انگیز بازیگران، این سریال را برای هر طرفدار K-drama باید تماشا کند.

9- نام من

بهترین درام های غیر رمانتیک کره ای; از گل شر تا دریای خاموش

یکی از بهترین درام های انتقام جویانه، My Name قطعا شما را راضی خواهد کرد. هنگامی که جی وو پس از قتل پدرش به عنوان پلیس به یک ماموریت مخفی می رود و به یک حلقه بسیار خطرناک مواد مخدر نفوذ می کند، همه چیز برای یک داستان انتقام حماسی و بی نقص آماده می شود. جمع آوری اطلاعات در حین کار در میان صفوف مجرمان، هر لحظه از داستان را متشنج می کند، به خصوص زمانی که هویت واقعی جی وو می تواند هر لحظه فاش شود.

نگارش این سریال کاملاً بی نقص است و فوراً توجه بینندگان را به خود جلب می کند. این قدرت، همراه با شیرین کاری های بی عیب و نقص، My Name را بیش از مجموع اجزای آن می سازد. تماشای این سریال برای علاقه مندان به داستان های جنایی و معمایی بهترین انتخاب است و حضور یک قهرمان خوش اندام در مرکز داستان نیز جذابیت آن را افزایش می دهد.

8- خانه شیرین

بهترین درام های غیر رمانتیک کره ای; از گل شر تا دریای خاموش

با بازی سونگ کانگ که با Love Alarm به شهرت رسید، Sweet Home یک سریال ترسناک بر اساس یک وبتون است. در یک نسخه آخرالزمانی از زمین آینده، هیولاها در شهر پرسه می زنند و بازماندگان تنها در خانه های خود امن هستند. آنها در نهایت متوجه می شوند که این هیولاها افرادی هستند که قبلاً در آنجا زندگی می کردند و به دلیل شهوات و تمایلات خود به موجودات وحشتناک مرگ و نابودی تبدیل شدند.

این سریال کره ای دارای سه فصل است و فصل سوم آن به تازگی در جولای 2024 منتشر شده است. خانه شیرین یک سریال همیشه در حال تکامل است که هرگز متوقف نمی شود. وقایع و ترس‌ها همیشه تازه به نظر می‌رسند، و اگرچه وحشت در این سریال اغلب به طرز آزاردهنده‌ای ترسناک و خشن است، اما همه آنها به خوبی اجرا شده است. با طرح قوی، احساسی و شخصیت های فراموش نشدنی، شرم آور است که Sweet Home برای فصل چهارم تمدید نشد.

7- گل شر

بهترین درام های غیر رمانتیک کره ای; از گل شر تا دریای خاموش

در ظاهر، Flower of Evil ممکن است در نگاه اول یک سریال جالب از زندگی به نظر برسد. این سریال کره ای کارآگاه چا جی وون و خانواده به ظاهر کاملش، دختر و همسرش باک هه سونگ را به نمایش می گذارد. با این حال، وقتی جی وون متوجه می شود که همسرش ممکن است راز وحشتناکی را پنهان کند، همه چیز به سرعت بدتر می شود.

این نمایش نه تنها با برخی از بهترین آثار در ژانر جنایی هیجان‌انگیز رقابت می‌کند، بلکه دیدگاه منحصربه‌فردی از یک همسر دارد که در حال بررسی جنایات شوهرش است. Flower of Evil شخصی و تاریک است و از پرداختن به موضوعات مهم و دشوار ابایی ندارد. گل شیطان یکی از بهترین درام های کره ای است و در حالی که به نظر می رسد خطر در همه جا، حتی داخل خانه، در کمین است، اما مخاطب را مجذوب خود می کند.

6- بنادر دبی

بهترین درام های غیر رمانتیک کره ای; از گل شر تا دریای خاموش

سریال دیگری بر اساس وبتون، DP. خلاصه شده برای Deserter Pursuit، داستان سرباز Ahn Joon-ho و سرجوخه Han Ho-yeol است. این دو به عنوان پلیس نظامی کار می کنند و وظیفه ردیابی فراریان از ارتش کره جنوبی را بر عهده دارند. شغل آنها آنها را به یک سفر بین المللی می برد، جایی که موضعی تند و انتقادی نسبت به ارتش کره جنوبی و اتفاقات وحشتناکی که در آنجا رخ می دهد اتخاذ می کنند.

DP مسائلی مانند استقبال تحقیر آمیز سربازان، فساد و حتی تبعیض در ارتش را مطرح می کند و از پرداختن به دلایل فرار سربازان از خدمت سربازی ابایی ندارد. سریال لحظات پرتنشی دارد اما بیش از همه سریالی است که کاملا ریشه در اتفاقات واقعی دارد. DP سریالی است که از اطلاعات واقعی دنیای اطراف خود استفاده می کند و به همین دلیل این سریال کره ای داستان فوق العاده ای دارد که شخصیت های دوست داشتنی و دلسوزش آن را تقویت می کند.

5- پادشاهی

بهترین درام های غیر رمانتیک کره ای; از گل شر تا دریای خاموش

پادشاهی با داستانی نسبتاً منحصربه‌فرد یک درام تاریخی کره‌ای با پیچش شگفت‌آور است. به جای عاشقانه و دسیسه های سیاسی چینی، بزرگترین تهدید برای شخصیت های سریال در واقع یک طاعون مرگبار است که مردم را به زامبی تبدیل می کند. در حالی که هنوز دسیسه های سیاسی زیادی در داستان وجود دارد، همه آنها با تهدید وجودی ناشی از دنیای آخرالزمانی ترکیب می شوند و این آغاز گره گشایی است.

با این حال، در این دنیایی که به نظر می‌رسد زامبی‌های آدم‌خوار آزاد هستند، شخصیت‌های انسانی وجود دارند که از زامبی‌ها وحشتناک‌تر و وحشتناک‌تر هستند. همیشه توطئه دیگری وجود دارد که دیر یا زود کشف خواهد شد. Kingdom تمام این مضامین و موارد دیگر را کاملاً با هم پیوند می دهد تا یکی از بهترین سری های زامبی دوران مدرن را ایجاد کند.

4- دریای خاموش

بهترین درام های غیر رمانتیک کره ای; از گل شر تا دریای خاموش

The Silent Sea با اشاره به دریای آرامش در ماه، یک تریلر رازآلود است که داستان گروهی از فضانوردان را که به دقت انتخاب شده‌اند، به پایگاه فضایی پالیحی می‌گوید. پس از ناپدید شدن مرموز خدمه قبلی، ماموریت آنها نه تنها کشف سرنوشت محققان سابق ایستگاه، بلکه بازیابی نمونه هایی است که آنها پیدا کرده اند. این مسائل منجر به تنش زیادی بین اعضای گروه می شود، زیرا همه به دلایل درست در هیئت مدیره نیستند.

این سریال با بازی جونگ یو، ستاره کره جنوبی که در تمامی تصاویر کره ای از قطار گرفته تا بوسان تا نگهبانان: خدای تنها و بزرگ ظاهر شده است، بازی های تحسین شده ای از کل بازیگران را به نمایش می گذارد. این یک داستان علمی تخیلی باورپذیر است و دنیایی که نشان می دهد به هرج و مرج فرو می رود، در حالی که با احتمال خشکسالی گسترده در آینده سر و کار دارد. دریای خاموش فضایی ترسناک، باریک و تاریک در زیر بطن خود دارد و این حس را به بیننده القا می کند که هر لحظه ممکن است هر اتفاق ناگوار و غیرممکنی رخ دهد.

3- فراتر از شر

بهترین درام های غیر رمانتیک کره ای; از گل شر تا دریای خاموش

در حالی که بسیاری از درام های K وجود دارد که حول محور اسرار و کارآگاهانی که آنها را حل می کنند، هیچ کدام به اندازه Beyond Evil با کیفیت و تکان دهنده نیستند. وقتی یک قاتل زنجیره ای در حومه شهر به قتل می رسد، لی دونگ سیک و هان جو وون باید او را متوقف کنند. با این حال، به نظر می رسد که آنها به بن بست می رسند و در هر تلاشی شکست می خورند، و متوجه می شوند که تهدیدهای بیشتری پشت درهای بسته در کمین هستند، حتی تهدیدهایی غیر از قاتل زنجیره ای که قصد توقف آن را داشتند.

مانند هر داستان کارآگاهی خوب، درک رمز و راز داستان برای بینندگان و خود بازرسان دشوار است. راز هویت قاتل زنجیره ای در طول داستان سریال به خوبی پنهان شده است و بینندگان را در حدس زدن نگه می دارد، اما در عین حال به آنها اطلاعات کافی می دهد تا احساس کنند درست در کنار بازرسان سریال هستند که شواهد جمع آوری می کنند. اینکه بگوییم Beyond the Devil یک سریال عالی است کمی اغراق آمیز است، زیرا این سریال کره ای برای توسعه و یادگیری شخصیت ها، انگیزه های آنها و چیزهای وحشتناکی که انسان ها قادر به انجام آن هستند، زمان می برد.

2- ماهی مرکب بازی

بهترین درام های غیر رمانتیک کره ای; از گل شر تا دریای خاموش

زمانی که این بازی پیچیده در سال 2021 منتشر شد، جهان را مجذوب خود کرد. این سریال که شکاف بزرگ بین فقیر و غنی در کره جنوبی را به تصویر می‌کشد، حول یک سری بازی‌های مرگبار می‌چرخد که بسیار بیشتر از آنچه فکر می‌کنید به زندگی نزدیک‌تر هستند. زمانی که فقط یک نفر بتواند پولی که زندگی را تغییر می دهد برنده شود، هیچ محدودیتی برای کاری که همه 456 بازیکن برای به دست آوردن آن پول انجام می دهند وجود ندارد.

Squid از ابتدا تا انتها هیجان انگیز و غم انگیز است و برای نشان دادن زندگی شخصیت ها و نحوه ورود آنها به این بازی مرگ وقت می گذارد. سبک نمایش برای نشان دادن مبارزات و مشکلات پیش روی شخصیت ها و اینکه چرا آنها باید در مسابقه برنده شوند بسیار واقعی و شفاف است. این سریال یک ترن هوایی احساسی است که استثمار و ناامیدی را به یک اندازه به تصویر می کشد.

1- غریبان از جهنم

بهترین درام های غیر رمانتیک کره ای; از گل شر تا دریای خاموش

Strangers from Hell که با نام Hell is Other People نیز شناخته می شود، یکی از جالب ترین درام های تاریخ تلویزیون کره جنوبی است. وقتی وضعیت مالی یون جونگ وو شروع به خراب شدن می کند، او به یک ساختمان آپارتمانی به نام استودیو ادن نقل مکان می کند. در ابتدا، جونگ وو مشغول زندگی خود است و به دیگران اهمیتی نمی دهد، اما کم کم متوجه می شود که افرادی که با آنها زندگی می کند خطرناک تر از آن چیزی هستند که در ابتدا به نظر می رسند.

با بازی لی دونگ ووک افسانه‌ای در یکی از ترسناک‌ترین نقش‌هایش تا به امروز، در کنار خواننده باسابقه Em Si-wan، ساختار روایی آرام فیلم Strangers From Hell در نهایت به بهترین شکل ممکن به مخاطب پاداش می‌دهد. Manipulation نام بازی است که بینندگان را به این فکر می‌اندازد که آیا هیولاهای واقعی افرادی هستند که جونگ وو با آن‌ها زندگی می‌کند یا آنهایی که جونگ وو تبدیل شده است. «غریبه‌ها از جهنم» از نظر ترسناک و غافلگیرکننده انتظارات مخاطب، شاهکاری است و آن را به یکی از بهترین سریال‌های درام کره‌ای در تمام دوران تبدیل کرده است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *