مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

طرز تهیه آش فوری و نیم ساعته؛ مخصوص روز‌های دلچسب پاییز

تبلیغات بنری


همه در یک آش یکی از غذاهای محبوب و سنتی ایرانی است. آش انواع مختلفی دارد و در نقاط مختلف کشور به روش های مختلفی تهیه می شود. آش غذای محبوبی است که به دلیل داشتن مواد مغذی یک وعده غذایی کامل محسوب می شود. با شروع فصل پاییز و زمستان، آشپزی خانگی رونق بیشتری پیدا می کند. زیرا خوردن آش در هوای سرد گرمای مطبوعی را برای بدن به ارمغان می آورد که خوشایند است. سوپ اسفناج یکی از خوشمزه ترین سوپ های سنتی به حساب می آید که به دلیل وجود اسفناج بسیار مقوی و سرشار از آهن و پروتئین است. این سوپ دستور پخت بسیار ساده ای نیز دارد و شما می توانید در نیم ساعت این سوپ خوشمزه و مقوی را برای اعضای خانواده خود تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

اسفناج: 1 کیلو
کشک: 1 کیلو
آرد گندم: یک و نیم پیمانه
نعنا داغ: به مقدار لازم
پیاز داغ: به مقدار لازم
نمک و زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه

برای تهیه این سوپ خوشمزه و سریع ابتدا اسفناج را بشویید و خوب خرد کنید و در ظرف مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید. ۱/۲ فنجان آب سرد به قابلمه اضافه کنید و حرارت را روی متوسط ​​قرار دهید تا اسفناج به آرامی بجوشد. در همین حین آرد را در ظرف مناسبی بریزید و نصف لیوان آب را کم کم روی آرد بریزید و آرد را با دست هم بزنید تا خمیری شود. بعد از نیم پز شدن اسفناج، آرد له شده را همزمان با دست چرخ کرده و در ظرف اسفناج بریزید. در مرحله بعد نمک و زردچوبه را اضافه کرده و شیر را در قابلمه بریزید و مدام هم بزنید تا شیر شروع به جوشیدن کند. بعد از جوش آمدن، حرارت اجاق را کم کنید و بگذارید 5 دقیقه بجوشد. در آخر نعناع داغ و پیاز داغ آماده را به قابلمه اضافه کنید و اجاق گاز را خاموش کنید. سوپ خوشمزه و سریع ما در این مرحله آماده سرو است، لذت ببرید.

نکات مهم
این غذا به دلیل دارا بودن شیر به خودی خود حاوی نمک است پس در نمک زدن به این غذا باید دقت کنید.
هنگام شستن اسفناج حتما به این نکات توجه کنید زیرا اسفناج حاوی ماسه است. پس چند دقیقه آن را در آب ولرم خیس کنید تا شن ها جا بیفتند و در نهایت آن را به تدریج از روی اسفناج بردارید و با آب سرد بشویید تا ماسه های ته نشین شده دوباره به اسفناج نچسبند. اسفناج را پس از برش دادن هرگز نشویید زیرا مواد مغذی از آن پاک نمی شود. اسفناج را به میزان لازم بپزید و هرگز آن را پخته نگهداری نکنید. هنگام خرید اسفناج، برگ های لطیف و تازه را انتخاب کنید. برگ های درشت و تیره برای پخت این سوپ مناسب نیست. اسفناج را نیز باید به قطعات چهار سانتی متری برش دهید.
پیاز داغ طعم بسیار خوبی به غذا می دهد. اما نکته مهم این است که پیاز داغ باید کاملا نرم و خشک باشد. برای یک پیاز داغ خشک و له شده، پیاز را نازک برش دهید. سپس در مقدار زیادی روغن از قبل گرم شده سرخ کنید. توجه داشته باشید که پیازها باید در روغن شناور باشند. بنابراین نباید در یک مرحله مقدار زیادی پیاز اضافه کنید. پس از سرخ شدن پیازها، آن ها را روی توری سیمی قرار دهید تا روغن اضافی آن کاملا گرفته شود. سپس روی پله ها پهن شد. وقتی دوباره این کار را انجام دادید، پیاز جدیدی را که سرخ کرده بودید روی پیازهای داغ قبلی نریزید. چون اولی را چرب می کند. به علاوه، پیاز داغ را خیس می کند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *