مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

(تصاویر) ساختمان‌هایی که معماری علمی‌تخیلی «شوروی» را به رخ می‌کشند

۱ دقیقه خوانده شده
(تصاویر) ساختمان‌هایی که معماری علمی‌تخیلی «شوروی» را به رخ می‌کشند

تبلیغات بنری


اتحاد جماهیر شوروی سقوط کرد، اما نوآوری مرموز که بعدها در اروپای کمونیستی (حتی خارج از اتحاد جماهیر شوروی) توسعه یافت، به شکل ساختمان‌های بتنی عظیم باقی مانده است.

به گفته وارادید، همه چیز در اتحاد جماهیر شوروی عظیم بود: سرزمین های وسیع، شاهکارهای تاریخی، جاه طلبی ها، حتی ساختمان ها. اتحاد جماهیر شوروی سقوط کرده است، اما خلاقیت اسرارآمیز که بعدها در اروپای کمونیستی (حتی خارج از اتحاد جماهیر شوروی) توسعه یافت، به شکل ساختمان‌های بتنی عظیم ادامه می‌یابد.

در این مقاله 9 نمونه از سازه های بزرگ، چشمگیر و عجیب از دوران شوروی که شبیه آثار علمی تخیلی هستند را ارائه می دهیم.

1. ساختمان وزارت راه

این نماد معماری شوروی که در سال 1975 به نام وزارت ساخت و ساز بزرگراه افتتاح شد، پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تا زمانی که توسط بانک گرجستان در سال 2007 خریداری شد، رها شد. ، این ساختمان 2 خوابه 18 طبقه است که در حال حاضر به عنوان دفتر مرکزی بانک فعالیت می کند.

2. کتابخانه ملی، مینسک، بلاروس

(تصاویر) ساختمان‌هایی که معماری علمی‌تخیلی «شوروی» را به رخ می‌کشند

معماران شوروی، ویکتور کرامارنکو و میخائیل وینوگرادوف، کتابخانه جسورانه مینسک را در سال 1989 طراحی کردند، اما ساخت این چند وجهی غول‌پیکر که امروز بر پایتخت بلاروس مشرف است، 13 سال طول کشید. هندسه خارق العاده این سازه نمادی از وسعت جهان و اهمیت فراوان دانش برای بازدیدکنندگان از آن است. سطح آن شامل 18 مربع و هشت مثلث است که با شیشه بازتابنده گرما پوشانده شده است که در شب به شدت روشن می شود.

3. خانه یادبود حزب کمونیست بلغارستان، بلغارستان

(عکس) ساختمان هایی که دارای معماری علمی تخیلی هستند

در کوه‌های مرکز بلغارستان، در بالای بوزلودجا، بنای تاریخی متروکه‌ای وجود دارد که در سال 1981 به افتخار حزب سوسیالیست بلغارستان ساخته شد. این بنای یادبود نعلبکی شکل با برجی با نقش ستاره است. در داخل شبستان سه موزاییک عظیم به مساحت 510 متر مربع وجود دارد که تاریخ تمثیلی حزب کمونیست بلغارستان را به تصویر می کشد.

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و تغییر رژیم در بلغارستان، این بنای تاریخی متروکه شد و در برابر دزدان و خرابکاران آسیب پذیر شد، اما هنوز مردم از دور و بر برای دیدن این بقایای گذشته شوروی می آیند.

4. Krusevo مقدونیه، Krusevo، مقدونیه
(عکس) ساختمان هایی که دارای معماری علمی تخیلی هستند

مقدونیه که به عنوان بنای یادبود ایلیندن نیز شناخته می شود، مجموعه ای از اقلام مجسمه و یادبودهای متعدد است که به مبارزان و انقلابیون قیام ایلیندن در سال 1903 و همچنین سربازان جنگ جهانی دوم که برای آزادی کشور جنگیدند تقدیم شده است. این مجموعه در Kruševo واقع شده است و در سال 1974 ساخته شده است. مهمترین عنصر گنبدی است که شبیه یک معدن دریایی است. این بنای یادبود بتن سفید با ارتفاع 25 متر گرد است و دارای چندین پنجره برجسته است که چهار تای آنها با صفحات شیشه ای رنگی زیبا پوشیده شده است. اگر به این مکان رفتید حتما به داخل گنبد بروید، زیرا زیباترین قسمت کل مجموعه است.

5. قلعه نهم، کاوناس، لیتوانی

(عکس) ساختمان هایی که دارای معماری علمی تخیلی هستند

قلعه نهم جایی بود که 50000 نفر در طی اشغال لیتوانی توسط آلمان بین سال های 1941 تا 1944 در آن زندانی و کشته شدند. پس از پایان جنگ جهانی دوم در سال 1958، این قلعه به موزه و یادبود تبدیل شد. در سال 1984 مجسمه ای به ارتفاع 32 متر توسط A. Embrazionas به افتخار قربانیان فاشیسم ساخته شد که نمادی از درد، غم، شکنجه و خاطره جاودانه آنها است.

6. هرم تیرانا، آلبانی

(عکس) ساختمان هایی که دارای معماری علمی تخیلی هستند

هرم تیرانا که به دیکتاتور سابق آلبانیایی و کمونیست انور هوگا تقدیم شده بود، در سال 1988 توسط دختر و داماد هوگا ساخته شد. در سال 1991 پس از فروپاشی کمونیسم، این بنا قبل از تخریب به عنوان مرکز کنفرانس و نمایشگاه مورد استفاده قرار گرفت. این مکان در حال حاضر متروکه شده و با گرافیتی پوشانده شده است، اما برنامه هایی برای یک شرکت معماری هلندی برای بازسازی ساختمان متروکه کمونیستی و تبدیل آن به یک مرکز فناوری و فرهنگی در حال انجام است.

7. موسسه رباتیک فنی و سایبرنتیک، سن پترزبورگ، روسیه

(عکس) ساختمان هایی که دارای معماری علمی تخیلی هستند

طراحی آینده نگرانه موسسه فنی رباتیک و سایبرنتیک، یکی از بزرگترین مراکز علمی در روسیه، با هدف آن مطابقت دارد. RTC در توسعه فضاپیمای سایوز، کاوشگر روباتیک Luna 16 و روبات‌هایی که برای شناسایی و حذف آلودگی رادیواکتیو در سایت فاجعه چرنوبیل استفاده می‌شوند، مشارکت داشت. این برج ۷۷ متری شبیه موشکی است که در شرف پرواز است و زاویه تند دارد، اما مردم محلی به آن لقب «لاله سفید» داده اند.

8. آسایشگاه دراژبا، یالتا، اوکراین

(عکس) ساختمان هایی که دارای معماری علمی تخیلی هستند

آسایشگاه درازبا بر روی تپه ای در بالای ساحل دریای سیاه کریمه قرار دارد. این سازه که نمادی از معماری دوران شوروی است، توسط معمار ایگور واسیلوفسکی طراحی و در سال 1986 ساخته شد. طبق گزارش لس آنجلس تایمز، در طول جنگ سرد، پنتاگون این ساختمان عجیب را با سکوی پرتاب موشک اشتباه گرفت. این ساختمان دایره ای شکل با نمای دندانه دار با سه ستون از زمین جدا شده و به طبیعت اجازه می دهد در زیر و اطراف آن رشد کند.

در طراحی این ساختمان، هر اتاق دارای نور خورشید و منظره ای رو به دریا است. به گفته نیویورک تایمز، “بازدیدکنندگان برای ورود به ساختمان از پلی که توسط یک لوله شیشه ای احاطه شده است عبور می کنند و سپس وارد مجموعه می شوند که بر روی پایه ای عظیم از آسانسورها و پله ها قرار دارد.”

9. یادبود معدنچیان، میتروویکا، کاوزو

(عکس) ساختمان هایی که دارای معماری علمی تخیلی هستند

در شهر میتروویکا، در تپه معدنچیان، یک مجسمه بتونی عظیم از یک گاری معدن به افتخار سربازان معدنچی، گروهی از صرب‌ها و آلبانیایی‌ها که برای مقاومت در برابر اشغال نازی‌ها در طول جنگ جهانی دوم متحد شدند، وجود دارد. این بنا نماد دوستی بین مردم صرب و آلبانی بود و هنوز هم مهمترین اثر تاریخی شهر به حساب می آید.

بناهای تاریخی یوگسلاوی مانند کروشوو مقدونیه و بنای یادبود معدنچیان اغلب به عنوان سازه های یادبود ساخته شده از دهه 1950 تا 1990 در دوران جمهوری سوسیالیستی فدرال یوگسلاوی توسط تیتو استفاده می شود که هدف اصلی آن ارج نهادن به مبارزات مقاومت مردمی در طول جنگ آزادیبخش ملی بود. 1941). -1945)، به یاد بیاوریم.

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *