مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

(تصاویر) سریع‌ترین هلیکوپتر‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۴

۱ دقیقه خوانده شده
(تصاویر) سریع‌ترین هلیکوپتر‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۴

تبلیغات بنری


امروز ما نگاهی به پنج هلیکوپتر سریع جهان برای سال 2024 خواهیم داشت، اما قبل از اینکه به آن بپردازیم، ابتدا نگاهی به نحوه پرواز هلیکوپترها بیندازیم.

به گفته روزیاتو، بر خلاف هواپیماهای بال ثابت که از موتورهای متصل به بال یا بدنه استفاده می کنند، هلیکوپترها از پره های روتور برای بالا بردن و نیروی محرکه استفاده می کنند.

در حالی که یک هواپیما برای ماندن در هوا باید دائما به جلو حرکت کند، یک هلیکوپتر می تواند به لطف روتورهای خود شناور شود. به طور متوسط، اکثر هلیکوپترهای غیرنظامی می توانند با سرعت بین 120 تا 240 کیلومتر در ساعت پرواز کنند، در حالی که هلیکوپترهای نظامی می توانند با سرعت بیش از 320 کیلومتر در ساعت پرواز کنند که بسیار سریعتر از همتایان غیرنظامی آنها است.

عوامل موثر در سرعت پرواز هلیکوپتر شرایط آب و هوایی، وزن هلیکوپتر و وزن محموله است. در حالی که برخی ممکن است استدلال کنند که هلیکوپتر V-22 Osprey شرکت بل بوئینگ سریعترین هلیکوپتر در جهان است که به سرعت بیش از 505 کیلومتر در ساعت می رسد، ما این هلیکوپتر را از لیست خود خارج می کنیم زیرا بیشتر یک هلیکوپتر هیبریدی است تا یک هلیکوپتر. . همچنین شایان ذکر است که سیکورسکی

به همین ترتیب، EUROCOPTER X3 بسیار سریع بود و در 7 ژوئن 2013 به حداکثر سرعت 469 کیلومتر در ساعت رسید. مانند سیکورسکی

(تصاویر) سریع‌ترین هلیکوپتر‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۴

5- Westland Links

Westland Lynx که توسط هلیکوپترهای Westland در کارخانه Yeovil در سامرست طراحی و تولید شده است، یک هلیکوپتر نظامی چند منظوره دو موتوره است. هلیکوپتر Lynx در ابتدا با مشارکت Sud Aviation (بعداً Aérospatiale) توسعه یافت و برای استفاده توسط ارتش بریتانیا و فرانسه در نظر گرفته شد. Westland Lynx برای اولین بار در 21 مارس 1971 پرواز کرد. در سال 1986، یک سیاهگوش اصلاح شده با سرعت 398.4 کیلومتر در ساعت، رکورد سرعت هلیکوپتر جهانی را شکست. این بالگرد برای برخی از کشورها هنوز در خدمت سربازی است اما در خدمت انگلیسی ها و فرانسوی ها تا سال 2020 به طور کامل از خدمت خارج شد.

سریعترین هلیکوپترهای نظامی جهان در سال 2024;  از Westland Lynx تا MI-35M

4- Sikorsky UH-60 Black Hawk

سیکورسکی UH-60 بلک هاوک دو موتوره و چهار پره در سال 1979 وارد خدمت ارتش ایالات متحده شد و جایگزین بل UH-1 Iroquois به عنوان هلیکوپتر تاکتیکی متوسط ​​بالابر اولیه این نیرو شد. حداکثر سرعت بلک هاوک 280 کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت آن 293 کیلومتر بر ساعت است. این هلیکوپتر در فیلم «پایین شاهین سیاه» توسط کارگردان ریدلی اسکات و هواپیمای مورد استفاده نیروهای ویژه ایالات متحده در سال 2011 زمانی که آنها برای کشتن اسامه بن لادن وارد پاکستان شدند مورد استفاده قرار گرفت که باعث افزایش شهرت آن شد.

سریعترین هلیکوپترهای نظامی جهان در سال 2024;  از Westland Lynx تا MI-35M

3- بوئینگ CH-47 Chinook

Boeing CH-47 Chinook یک هلیکوپتر ترابری سنگین با روتور پشت سر هم است که اولین پرواز خود را در 21 سپتامبر 1961 انجام داد. CH-47 Chinook که به نام مردم بومی چینوک آمریکا در اورگان و واشنگتن نامگذاری شده است، همچنان در خدمت ایالات متحده است و ارتش بریتانیا برای حمل و نقل نیروها و کالاها. Boeing CH-47 Chinook دارای سرعت کروز 294.4 کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت 313.6 کیلومتر در ساعت است.

سریعترین هلیکوپترهای نظامی جهان در سال 2024;  از Westland Lynx تا MI-35M

2- گربه وحشی AgustaWestland AW159

اگرچه کندتر از Westland Lynx است، اما این هلیکوپتر برای جایگزینی آن ساخته شده است و هلیکوپتر پیشرفته تری است. AgustaWestland AW159 Wildcat اولین پرواز خود را در 12 نوامبر 2009 انجام داد و در 29 اوت 2014 وارد خدمت ارتش بریتانیا شد. AgustaWestland AW159 Wildcat حداکثر سرعت 308.8 کیلومتر در ساعت را ثبت کرد.

سریعترین هلیکوپترهای نظامی جهان در سال 2024;  از Westland Lynx تا MI-35M

1- MI-35M

هلیکوپتر MI-35M که در اصل برای ارتش شوروی ساخته شده بود و در ناتو با نام Hind شناخته می شد، یک هلیکوپتر تهاجمی است که قادر به حمل هشت سرباز است. خلبانان این هلیکوپتر قدرتمند را تانک پرنده می نامند. MI-35M اولین پرواز خود را در 19 سپتامبر 1969 انجام داد. MI-35M برای کاهش اصطکاک به یک زیرشاخه جمع شونده مجهز بود و حداکثر سرعت آن 308.8 کیلومتر در ساعت بود.

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *