مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

ماهواره «GOES-U» پرتاب شد

۱ دقیقه خوانده شده
ماهواره «GOES-U» پرتاب شد

تبلیغات بنری


نسل بعدی ماهواره هواشناسی سیاره خود را پشت سر گذاشته است.

به گزارش اسنا به نقل از اسپیس، پس از نگرانی از وضعیت جوی نامطلوب، سرانجام در 25 ژوئن فرصتی عالی برای پرتاب ماهواره “GOES-U” که چهارمین عضو و آخرین عضو “GOES-U” است، فراهم شد. R” صورت فلکی ماهواره ای اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA).

ماهواره GOES-U از مجتمع پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی ناسا با موشک فالکون هوی اسپیس ایکس در ساعت 17:26 به وقت شرقی به زمین بلند شد.

پس از تماشای پرتاب، داکوتا اسمیت، تحلیلگر ماهواره در CIRES، گفت: “وقتی پرتاب شروع شد، آدرنالین شدیدی را احساس کردم.” بی نظیر بود. برنامه GOES بخش بزرگی از حرفه و اشتیاق من بوده است، و دیدن بلند شدن ماهواره و دانستن این که تصاویر شگفت انگیزی را به زمین ارسال می کند، هیجان انگیز بود. من به کار روی این وظیفه ادامه خواهم داد.

موشک فالکون هوی شامل سه مرحله است که به هم متصل هستند. مرحله دوم و محموله در بالای بوستر مرکزی قرار می گیرند.

تقویت کننده های جانبی موشک فالکون هوی حدود هشت دقیقه پس از بلند شدن طبق برنامه به زمین بازگشتند و در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در نزدیکی مرکز فضایی کندی فرود آمدند. این بازگشت به خانه یک تجربه کاملاً متفاوت برای بینندگان در مقایسه با سه پرتاب ماهواره مربوطه GOES-U بود. سه ماهواره دیگر با استفاده از موشک Atlas V (ULA) به فضا پرتاب شدند که قابل استفاده مجدد نیست.

ماهواره «GOES-U» پرتاب شد

تقویت کننده مرکزی دست نخورده به زمین بازنگشت زیرا پرتاب به تقویت کننده نیاز داشت تا بخش قابل توجهی از سوخت خود را بسوزاند. بنابراین سوخت کافی برای بازگشت منظم به زمین نداشت.

حدود 4.5 ساعت پس از پرتاب، مرحله بالایی موشک فالکون هوی، طبق برنامه ریزی شده، ماهواره GOES-U را در فاصله 35785 کیلومتری بالای زمین در مدار زمین ثابت قرار داد. در آن مرحله، نام ماهواره به “GOES-19” تغییر یافت.

اعضای تیم ماموریت به طور گسترده GOES-19 و تجهیزات آن را بررسی خواهند کرد. سپس این ماهواره جایگزین GOES-16 می شود که در نوامبر 2016 پرتاب شد و در حال حاضر موقعیت ماهواره GOES East را در شبکه ماهواره ای اشغال می کند.

ماهواره GOES-19 بخش بزرگی از نیمکره غربی را با پنج ابزار علمی خود رصد خواهد کرد. همچنین با استفاده از یک سیستم کرونوگراف فشرده جدید (CCOR-1) که توسط آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی ایالات متحده (NRL) توسعه یافته است، نقش کلیدی در پایش آب و هوای فضا ایفا خواهد کرد.

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *