مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

پوست زنده روی صورت ربات‌ها

۱ دقیقه خوانده شده
پوست زنده روی صورت ربات‌ها

تبلیغات بنری


این دستاورد در نتیجه کپی برداری از ساختار بافتی بدن انسان است که توسط گروهی از محققان دانشگاه توکیو انجام شد. پوست معمولی بسیار ژله مانند است. اما محققان بر این باورند که نوآوری فوق باعث می شود ربات های متحرک با پوست قابل ترمیم که به راحتی پاره نمی شود، واقعی تر به نظر برسند.

پوست زنده روی صورت ربات‌ها

به گزارش بی‌بی‌سی، پوست مذکور در آزمایشگاه از سلول‌های زنده ساخته شده است و نه تنها نرم است، بلکه مانند نمونه واقعی می‌تواند در صورت ایجاد زخم، خود را التیام بخشد. این در حالی است که تلاش های قبلی برای ساخت چنین پوستی دشوار بود. محققان سعی کردند از قلاب های کوچک به عنوان تثبیت کننده استفاده کنند، اما هنگام راه رفتن به پوست ربات آسیب رساندند.

در انسان، پوست توسط رباط ها به ساختارهای زیرین متصل می شود. این پیوندها از کلاژن الاستیک ساخته شده اند. برای بازیابی این پیوندها، محققان سوراخ‌های کوچکی در ربات ایجاد کردند و ژل کلاژن را درون آن‌ها ریختند. در مرحله بعد، لایه‌ای از پوست مصنوعی روی آن قرار گرفت ربات

شوجی تاکوچی، محقق ارشد این تحقیق می‌گوید: «با تقلید از ساختارهای رباطی در پوست انسان و استفاده از سوراخ‌های V شکل ویژه ساخته‌شده از مواد جامد، راهی برای اتصال پوست به ساختارهای پیچیده پیدا کردیم. خاصیت ارتجاعی طبیعی پوست انسان و روش چسبندگی قوی پوست به این معنی است که پوست می تواند با قطعات مکانیکی ربات حرکت کند و پاره نشود.

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *