مجله اینترنتی همه در یک

رسانه تخصصی اینترنتی همه در یک

کلافوتی آلبالو، دسر سنتی فرانسوی 

۱ دقیقه خوانده شده

تبلیغات بنری


همه در یک شیرینی ها یکی از محبوب ترین و متنوع ترین غذاها در سراسر جهان هستند. در این میان دسرهای میوه ای به دلیل عطر و طعم بسیار لذیذ و لذت بخشی هستند و طرفداران خاص خود را دارند. دسرها معمولاً بعد از غذا سرو می شوند. زیرا شیرینی موجود در آن به هضم بهتر غذا کمک می کند. کلافوتی یک دسر سنتی فرانسوی است که از میوه‌های مختلفی مانند گیلاس، زردآلو و غیره تهیه می‌شود. آماده، بسیار خوشمزه و لطیف است. کلافوتی معمولا به صورت گرم همراه با بستنی سرو می شود. کلافوتی گیلاس یکی از انواع لذیذ کلفوتی است که بسیار خوش طعم و آبدار است. اگر به دنبال یک دسر بی نظیر و خوشمزه هستید، ما کلافوتی آلبالو را پیشنهاد می کنیم. اگر می خواهید این دسر خوشمزه را به روشی آسان در خانه تهیه کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

عناصر

کره: 50 گرم
آلبالو بدون هسته: 450 گرم
شکر: 55 گرم
آرد سفید قنادی: 100 گرم
شیر: 200 میلی لیتر
تخم مرغ: 4 عدد
وانیل: 1 قاشق چایخوری
شکر ریز برای تزئین: به مقدار لازم
بستنی وانیلی: به مقدار لازم

نحوه تهیه

برای تهیه این دسر میوه ای خوشمزه ابتدا کف تابه مورد نظر خود را چرب کرده و آلبالوها را کف ظرف قرار دهید. قالب را به مدت 5 دقیقه در فر قرار دهید سپس از فر خارج کرده و یک قاشق غذاخوری شکر روی آن بپاشید. در مرحله بعد کره ذوب شده را در ظرفی ریخته و شکر و وانیل و تخم مرغ را اضافه کرده و با همزن دستی مخلوط می کنیم سپس آرد سفید شیرین را از صافی روی مواد می ریزیم و هم می زنیم تا آرد حل شود. در آخر شیر را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. حالا مخلوط آب نبات را روی آلبالوها می ریزیم و قالب را در فر 200 درجه 10 دقیقه اول قرار می دهیم و 35 دقیقه بعد روی 180 درجه قرار می دهیم. بعد از پخت دسر را از فر خارج کرده و صبر کنید تا خنک شود سپس روی آن را با پودر قند تزئین کرده و با بستنی وانیلی سرو کنید و نوش جان کنید.

نکات مهم
1- این دسر را گرم سرو کنید. سعی کنید دسرهای میوه ای را تازه مصرف کنید و از نگهداری طولانی مدت آن ها در یخچال خودداری کنید.

2- نبات کلافوتی در مدت پخت در فر پف می کند و پس از پخته شدن و خارج شدن از فر پف می کند پس نگران نباشید.

3- حتماً 15 دقیقه قبل از پخت فر را گرم کنید.

تبلیغات بنری

fararu به نقل از همه در یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *