موفقیت مدیران به این دو استراتژی بستگی دارد
۱ دقیقه خوانده شده
بعدی- موفقیت یک مدیر به چیزهای ساده ای بستگی دارد که گاهی کاملا نادیده گرفته می شوند و شرکت، کارمندان و حتی مشتریان را تحت تاثیر قرار می دهند.
بر اساس گزارشی که روزنامه Inc. در سال 2001، Anne Mulcahy به طور ناگهانی به عنوان مدیر عامل زیراکس منصوب شد. درست زمانی که شرکت در حال گذر از یک بحران مالی بزرگ بود. او در مصاحبه های قبلی اعتراف کرده است که یکی از اولین کارهایی که انجام داده تماس با رئیس هلدینگ موفق برکشایر هاتاوی بوده است. وارن بافت به مولکای گفت: “روی مشتریان خود تمرکز کنید و کارمندان خود را طوری رهبری کنید که گویی زندگی آنها به موفقیت شما بستگی دارد.”
توصیه بافت دقیقاً همان چیزی بود که به زیراکس کمک کرد دوران سخت خود را پشت سر بگذارد و به موفقیت برسد. بخش اول این استراتژی دو قسمتی تمرکز بر مشتری است. در واقع مشتریان کسانی هستند که تصمیم می گیرند شرکت یا کسب و کار شما موفق شود یا خیر. موقعیت آنها آینده شرکت را تعیین می کند. با این حال، بخش دوم توصیه بافت اغلب کافی تلقی نمی شود. یک مدیر خوب می تواند با مراقبت از کارمندانش مشتریان را جذب کند. کارکنان شاد و راضی مشتریان را راضی نگه می دارند. امروزه می توان گفت که موفقیت کارمندان به نوعی به موفقیت مدیر آنها بستگی دارد. بنابراین سوال واقعی این است: چگونه مدیران می توانند به روشی که بافت پیشنهاد می کند از کارمندان خود حمایت کنند؟ چند قدم اساسی وجود دارد که مدیران باید برای کمک به رشد کسب و کار خود در نظر بگیرند:
1. ارتباط مستقیم با کارکنان
دوران مدیریت خرد به پایان رسیده است. در محیط کار مردم محور امروزی، مدیران باید بر کارمندان خود تمرکز کنند. مدیران به جای اینکه منتظر علائم فرسودگی شغلی یا استعفا باشند، باید به طور منظم با کارکنان خود ارتباط برقرار کنند و از تجربیات کاری آنها آگاه باشند. بهترین توصیه برای مدیران این است که از طریق جلسات انفرادی بیشتر با کارمندان خود ارتباط برقرار کنند. مدیران باید بدانند که چگونه جلسات انفرادی خود را به طور مؤثر سازماندهی کنند تا کارمندان بتوانند راحت تر به اهداف شغلی خود برسند، در مواقع دشوار راهنمایی دریافت کنند و پس از موفقیت های شغلی مورد تجلیل قرار گیرند.
2. روی مسیرهای شغلی کارکنان تمرکز کنید
بر اساس یک گزارش، 41 درصد از کارمندان گفتند که پیشرفت شغلی آنها در طول همه گیری ویروس کرونا متوقف شده است و 9 درصد نیز گفته اند که شغل آنها کاهش یافته است. این مطالعه همچنین شکاف قابل توجهی را بین آنچه کارکنان برای رشد به آن نیاز دارند و آنچه شرکت ها واقعا ارائه می دهند برجسته کرد. حدود 32 درصد از کارمندان خواهان انتظارات روشن برای نقش خود در شرکت هستند و 15 درصد خواهان حمایت بیشتر همراه با پیشرفت شغلی هستند. این تعداد تقریباً نیمی از کارکنانی را نشان می دهد که برای توسعه حرفه خود به راهنمایی مدیران خود نیاز دارند.
کارکنان می دانند که رشد شغلی نیازمند کار گروهی است و مدیران می توانند نقش مهمی در دستیابی به آن داشته باشند. گفتگوهای صادقانه یک به یک در مورد مسیرهای شغلی مهم هستند، اما تنها در صورتی موثر هستند که مدیران تلاش کنند با کارمندان خود ارتباط برقرار کنند. توسعه شغلی تأثیر زیادی بر اعتماد به نفس و عزت نفس کارکنان دارد، بنابراین تبدیل آن به بخشی از یک استراتژی اصلی تجاری می تواند آینده مدیران را متحول کند و موفقیت شرکت، مدیران و کارکنان را تضمین کند.